فرانس 24 گزارش داد

وضعیت اقتصادی "اوکراین" در بحران

به گفته فرانس 24، اوکراين در آينده‌اي نزديک قادر به بازپرداخت بدهي‌هاي خود نخواهد بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24، در حال حاضر اوکراين به شرکت "گازپروم" روسيه، به صندوق بين‌المللي پول و به بازارهاي مالي، 13 ميليارد دلار بدهي دارد و مجبور است اين پول را در شش ماه آينده تامين کند.

"ويکتور يانوکوويچ"، رئيس جمهور مخلوع اوکراين به منظور برآمدن از پس بدهي‌هاي کلان دولتي، پيشنهاد کمک مالي 15 ميليار دلاري روسيه را پذيرفته بود و همين مسئله باعث آغاز بحران در اين کشور شده بود.

پس از ماه‌ها اعتراض، اقتصاد اوکراين به زانو درآمده است. موسسه رتبه‌بندي اعتباري استاندارد اند پورز رتبه اعتبار مالي اوکراين را باز هم کاهش داد و در يک رده پيش از ناتواني در بازپرداخت بدهي‌ها قرار داد.

در حال حاضر اوکراين نياز فوري به پول دارد اما اين کشور قطعا نمي‌تواند پول مورد نياز خود را از بازارهاي مالي تامين کند، زيرا نرخ بهره اوراق قرضه دولتي اوکراين سر به فلک مي‌کشد.

راه حل ديگر براي اوکراين استقراض از روسيه است، اما مسکو موضعي آشتي‌جويانه در قبال انقلابيون اوکرايني ندارد.

روسيه خواستار بدهي‌هاي معوقه گاز اوکراين در ماه ژانويه است. راه حل ديگر براي اوکراين استقراض از صندوق بين‌المللي پول است که در ازاي آن اوکراين مجبور به اصلاحات بنيادين اقتصادي و دردناک اجتماعي خواهد شد.

"کريستين لاگارد"، مديرکل صندوق بين‌المللي پول نيز گفت: اگر مسئولان اوکرايني خواستار کمک صندوق بين‌المللي پول باشند، چه در زمينه توصيه‌هاي اقتصادي و چه در زمينه کمک مالي به همراه اصلاحات اقتصادي، ما آماده کمک خواهيم بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، اوکراین ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.