اتحادیه اروپا با دولت انتقالی اوکراین توافقنامه امضا نمی‌کند

یک سخنگوی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد امضای توافقنامه با اوکراین تا بعد از انتخابات ماه مه در این کشور، امکان‌پذیر نخواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "اولیویر بیلی" سخنگوی کمیسیون اروپا با اشاره به بسته گسترده سیاسی و تجاری که عامل اصلی سه ماه ناآرامی در اوکراین محسوب می‌شود، تصریح کرد: توافقنامه تجاری و سرمایه‌گذاری همچنان روی میز است. ما آماده‌ایم تا زمانی که اوکراین نیز آمادگی داشت، این توافقنامه را امضا کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد این‌که آیا اتحادیه اروپا این توافقنامه تاریخی را با دولت انتقالی کنونی امضا می‌کند یا خیر، گفت: خیر، فکر می‌کنم باید صبر کنیم تا روند انتقالی در زمان انتخابات که احتمالا 25 ماه مه برگزار می‌شود، به یک نتیجه نهایی برسد. زمانی که دولت در اوکراین تشکیل شد، ما نیز برای گفتگوی مجدد آماده خواهیم بود.

وی در ادامه تصریح کرد: به تعویق انداختن امضای توافقنامه به این معنا نیست که دولت کنونی مشروعیت ندارد. اما بروکسل ترجیح می‌دهد توافقنامه را با دولتی که پس از انتخابات تشکیل می‌شود، امضا کند تا اطمینان یابد این انتخاب همه کشور اوکراین است.
 تصریح کرد اتحادیه اروپا آماده است به اوکراین در غلبه بر مشکلات اقتصادی کمک کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار