در دوازدهمین همایش گفتار درمانی کشور مطرح شد

نگاه جامع و تخصص درمانگران نجات بخش کودکان مبتلا به "اختلالات شنوایی"

آغاز به کار دوازدهمین همایش گفتار درمانی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با توجه به اهمیت تشخیص و نگرش جامع و تخصصی گفتار درمانگران به کودکان با اختلالات شنوایی کلید خورد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، قربانی عضو هیئت علمی گروه گفتار درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در دوازدهمین همایش گفتار درمانی که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: کودک کم شنوا انسانی منحصر به فرد است که اگر با نگاه جامع و تخصصی درمانگر و همچنین آگاهی سازی و مشارکت والدین همراه شود، می‌تواند استعدادهای خود را در جامعه شکوفا کند. 

وی تصریح کرد: کودک با اختلالات شنوایی با یک سوم اختلالات دیگر نظیر اشکالات هوشی، جسمی، عاطفی و... دست و پنجه نرم می‌کند و با در نظر داشتن ویژگی شخصیتی، استعداد و غیره هر کودک توسط درمانگر می‌توان گامی در جهت بازتوانی کودک و ارائه خدمات توانبخشی برداشت. 

قربانی در جمع اساتید و نخبگان عرصه گفتار درمانی در داخل و خارج کشور گفت: ترکیب آموزش مستقیم و مشاوره می‌تواند زنجیره واژگان و ارتباط کلامی کودک را سرو سامان دهد که محوریت این موضوع و تعامل این کودکان با دنیای بیرون نیازمند نگاه جامع درمانگران و به ویژه گفتار درمانگران کشور است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.