بیمارستان مسیح دانشوری برگزار می‌کند

همایش اعتیاد و بیماریهای مزمن جسمی

دومین همایش اعتیاد و بیماریهای مزمن جسمی توسط واحد روانپزشکی مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری، هفتم و هشتم اسفندماه در سالن اجتماعات امیر کبیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر میترا صفا دبیر علمی همایش با اشاره به مواجهه مداوم و جدی پزشکان عمومی، متخصصان و فوق تخصصان در کلیه بیمارستان‌های عمومی از جمله بیمارستان دکترمسیح دانشوری با پدیده اعتیاد در بیماران گفت: اعتیاد به عنوان یک بیماری همه جانبه تمامی جوانب زندگی انسان را اعم از جسمانی، روانی، اجتماعی و خانوادگی تحت تأثیر قرار 
می‌دهد و می‌تواند در روند جسمی درمان هم مداخله کامل کند. از این رو درمان همه جانبه و همزمان اعتیاد، جسم و روان به عنوان یک پدیده بسیار پیچیده و چالش برانگیز نیازمند مداخله جدی و همراهی کامل یک تیم درمانی است. 

وی انجام فعالیت‌های علمی، تحقیقاتی و دقیق در زمینه درمان همزمان اعتیاد، جسم و روان را ضروری دانست و اظهار کرد: به دنبال مطالعات تحقیقاتی فراوان که در بیماران بستری و سرپایی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری صورت گرفته آمار اعتیاد در گروههای بیماران مزمن از جمله سل، آسم و COPDبالا‌تر از جمعیت عمومی بوده است و همین مساله ضرورت برگزاری همایش 
اعتیاد و بیماریهای مزمن جسمی را چند برابر می‌کند. 

وی با اشاره به استقبال تمام گروه‌های تخصصی پزشکی از برگزاری اولین همایش اعتیاد و بیماریهای مزمن جسمی در سال ۹۱ ابراز امیدواری کرد و عنوان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی با حضور و مشارکت دیگر گروههای پزشکی به غیر از روانپزشکی بتواند در تدوین پروتکلهای درمانی موثردر زمینه درمان این گروه از بیماران کمک نماید. 

لازم به ذکر است همایش فوق‌الذکر برای رشته‌های فوق تخصص ریه، نفرولوژی، قلب و عروق، داخلی، عفونی، بیهوشی، روانپزشکی، داروسازی و همچنین پزشک عمومی، پرستاری و روان‌شناسی دارای امتیاز بازآموزی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.