تصویری/ ساخت بزرگترین "ساختمان سبز" جهان

در پشت بزرگ ترین شهر و پایتخت تجاری کشور سریلانکا "کلمبو"، پایتخت سیاسی این کشور یعنی شهر "سری جایاواردنپورا کوته" تا سال 2016 میلادی بلند ترین ساختمان سبز و یا به اصطلاح ساختمان زنده در دنیا ساخته خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، بلند ترین ساختمان سبز و یا به اصطلاح ساختمان زنده در دنیا مسکونی بوده و برج "Clearpoint Residencies " نام گرفته است. این برج مسکونی هماهنگ با تمامی معیارهای محیط زیستی بنا خواهد شد. برای مثال می توان به استفاده از باطری های خورشیدی برای تامین برق، سامانه ی بازیافت منابع آبی و تصویه ی آب و فاضلاب برای تامین آب ساختمان و در نهایت سامانه تصویه هوا را نیز که گیاهان زنده ای که بر روی دیواره های ساختمان می رویند تامین خواهند کرد، اشاره نمود.


ساخت این ساختمان سبز تا 2 سال دیگر به پایان خواهد رسید. در حال حاضر گفته می‌شود که این ساختمان در 46 طبقه و با ارتفاع 186 متر ساخته خواهد شد ولی در پایان پروژه ممکن است ارتفاع آن افزایش یابد. در هر صورت این ساختمان رکورد ارتفاع برج سبز سیدنی "One Central Park " را خواهد شکست.


این بنا، 164 واحد مسکونی با مساحت 213 متر مربع خواهد داشت و یک ساختمان مسکونی اشرافی و مجلل به حساب خواهد آمد. آپارتمان های این ساختمان برای کسانی مناسب است که می خواهند در حالی در مرکز پایتخت هستند، از هوا و طبیعتی همچون خانه های ییلاقی لذت ببرند.

گیاهان ساختمان سبز نه تنها نمایی زیبا به این بنا می دهند، بلکه سروصدای محیط را نیز به خود جذب کرده، دی اکسید کربن را تسویه، جلوی تشعشعات مستقیم آفتاب را گرفته و خانه ای خنک و آرام به شما هدیه می کنند. همچنین نیازی به نگرانی در مورد خشک شدن گیاهان وجود ندارد چراکه برای این کار نیز یک سامانه ی آبیاری قطره ای پیشرفته در نظر گرفته است. بدین ترتیب برای این کار از آبهای باران ذخیره شده در منابع ساختمان و همچنین بازیافت آب مورد مصرف در حمام، استفاده خواهد شد. از همین آب برای تامین آب سیفون توالت‌ها نیز استفاده خواهد شد. بر اساس محاسبات انجام شده توسط طراحان ساختمان سبز، این سامانه گردش آب تا 45 درصد در مصرف آب صرفه جویی خواهد نمود.


افزایش مساحت بالکون های واحد های مسکونی از برخورد مستقیم نور آفتاب به پنجره ها جلوگیری نموده و به همین دلیل دمای ساختمان تا حد قابل ملاحظه ای پایین می آید. بدین ترتیب از میزان برق مصرفی برای تهویه و سیستم ایرکاندیشن سرمایشی گرمایشی نیز کاسته می شود و این ساختمان را به سازه ی دوستدار محیط زیست تبدیل می کند.


در پشت بام ساختمان پنل های خورشیدی نصب شده اند و تابش مستقیم آفتاب به بام ساختمان، برق مورد نیاز برای تامین روشنایی لابی، راهرو و حتی برق مورد نیاز برای حرکت آسانسورها و سیستم بازیافت منابع آبی را نیز تامین خواهد نمود. در صورت نیاز، برق شهری نیز به کمک باطری های خورشیدی خواهد آمد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
خیلی عالییه
Iran (Islamic Republic of)
معین
۲۱:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
ایول دمشون گرم
Iran (Islamic Republic of)
نصف نفر
۱۸:۰۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۲
چقدر قشنگه
ما وسط حیاطمون درخت کاشتیم همسایه شاکی شد خونمون نم میده اینا چجوری دوام میارن جلو همسایه هاشون :-))
آخرین اخبار