وزرات خارجه اوکراین ؛

آماده از سرگیری گفتگوها با روسیه پس از تشکیل دولت هستیم

وزرات خارجه اوکراین اعلام کرده است که آماده ازسرگیری گفتگوها با روسیه پس از تشکیل دولت هستیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، وزارت خارجه اوکراین بر پایبندی مقامات جدید کییف بر روابط حسن همجواری با روسیه تأکید کرده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرده است : پس از تشکیل دولت جدید ، طرف اوکراینی آماده از سرگیری گفتگوهای دوجانبه در چهارچوب مؤسسات کمیته‌های دولتی مشترک اوکراینی- روسی است.

وزارت خارجه اوکراین همچنین مطالبی را که در بیانیه وزارت خارجه روسیه در 24 فوریه درباره تهدید حقوق شهروندی در اوکراین بیان شده بود را رد نمود.

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد : قانونی بودن مصوباتی که پارلمان اوکراین آن را تصویب می‌کند ازسوی بسیاری از شرکای بین‌المللی‌ ما مورد قبول می‌باشد.

از سوی دیگر پارلمان اوکراین با مشکلاتی در تشکیل ائتلاف برای تشکیل دولت جدید مواجه است. این پارلمان سعی در جمع‌آوری امضا برای عقد توافقنامه‌ای ائتلافی برای تشکیل دولت جدید دارد. رئیس تشکل پارلمانی حزب "باتکیفشینا" ( وطن) "آرسینی یاتسینیوک" گفته است : از اولویت  های دولت آینده ثبات وضعیت مالی و سیاسی در کشور و بستن توافقنامه با صندوق بین‌المللی پول و ترمیم وزارت کشور و بستن توافقنامه‌ای با اتحادیه اروپاست. از سوی دیگر نیز رئیس حزب حاکم قبلی اوکراین "الکساندر یفریموف" نیز اعلام داشته است که حزب او در روند تشکیل دولت به عنوان حزب مخالف مقامات فعلی شرکت خواهد کرد اما در هنگام رأی گیری برای نامزدهای نخست وزیری و مناصب وزارتی از اکثریت حمایت می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار