الحیات :

اسرائیل با زرادخانه هسته‌ای‌، جلوی ایران لفاظی می‌کند/ نتانیاهو یک "کذّاب" است

الحیات در گزارشی نوشت: رژیمی اشغالگر و بی‌هویت که زرادخانه هسته‌ای در اختیار دارد و کشورهای مختلف اعم از دور و نزدیک را تهدید می‌کند، می‌خواهد از برنامه هسته‌ای ایران جلوگیری کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه "الحیات" چاپ لندن در مقاله ای به قلم "جهاد الخازن" نوشت : باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صراحتا گفته است که امکان موفقیت مذاکرات هسته ای ایران و شش قدرت جهانی از 50 درصد بیشتر نیست. در این کشور عناصرسیاسی موثری حضور دارند که برای به شکست کشاندن توافقات تلاش می‌کند و همین امر موجب می شود که احتمال شکست مذاکرات مذکور بیش از احتمال موفقیت آن باشد اگرچه امیدواریم که این تحلیل اشتباه باشد.

به نوشته این روزنامه، توافقنامه نخست که در 24 نوامبر 2013 در ژنو حاصل شد به طرفین  شش ماه فرصت داد تا به توافقنامه نهائی دست یابند.طرفین هفته گذشته به مدت سه روز جلساتی را برگزاری کردند و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از این جلسات درباره دستاوردهایشان در این جلسات ابراز خرسندی و آن را شروع خوبی توصیف کردند. طرفین درباره برگزاری دور بعدی مذاکرات در 17 تا 20 مارس آینده در وین توافق کرده اند. آنها همچنین توافق کرده اند که معاونان سیاسی وزرا نیز در این دور از جلسات حضور داشته باشند.گفته شده است که تماسهای دوجانبه دیگری نیز برای نزدیک کردن دیدگاههای طرفین صورت گرفته است.

نویسنده این مقاله افزود: این زیباست زیرا شکست مذاکرات به معنای احتمال وقوع جنگ است.جنگی که شراره های آتش آن از مرزهای ایران نیز فراتر خواهد رفت و منطقه را در بر خواهد گرفت.زیرا درحالی که باراک اوباما جنگ طلبی نمی‌کند رژیم تروریستی اسرائیل به رهبری تروریستی به نام نتانیاهو ممکن است وارد جنگ شود و به این ترتیب پای آمریکا را نیز به جنگ بکشاند.به ویژه آنکه حمایت تعداد کافی از اعضای کنگره را از میان دمکراتها و جمهوری خواهان برای اعمال فشار بر دولت آمریکا به قصد ورود به درگیری نظامی دراختیار دارد.

الحیات افزود: پس ازانتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران شاهد گشایش در روابط ایران و غرب بوده ایم و به موازات آن شاهد تلاش تعدادی ازنمایندگان وابسته به این دو حزب برای تصویب مصوبه جدیدی در کنگره آمریکا بودیم که در صورت تصویب ، براساس آن مذاکرات در نطفه خفه می شد. برکسی پوشیده نیست که چه کسی اعضای کنگره آمریکا را در این مسیر تحریک می‌کند.لابی اسرائیل آنها خریده و در جیب خود قرار داده است.نتانیاهو از همان روزهای نخست اعلام کرد که خواستار توافقنامه ای است که براساس آن غنی سازی اورانیوم در ایران و همچنین تعداد سانتریفوژهای این کشور به صفر برسد.بدان معنا که حکومتی اشغالگر و بی هویت که زرادخانه هسته ای دراختیار دارد و کشورهای مختلف اعم از دور و نزدیک را تهدید می کند می خواهد حتی از اندیشیدن کشوری دیگر به داشتن قدرت هسته‌ای جلوگیری کند.

الحیات افزود: ایران می گوید که انرژی هسته ای را برای اهداف صلح آمیز می‌خواهد و توافق اولیه با آن موجب توقف غنی سازی بیش از 20 درصد شده است و اورانیوم غنی شده در این کشور نیز زیر نظر بازرسان قرار داده شده است.درحالی که ایرانی ها همواره به دیگران یادآوری می کند که امام‌خمینی علیه تولید سلاح هسته ای فتوا صادر کرده است. یقینا اکنون ایران قادر به تولید سلاح هسته ای نیست. "نتانیاهوی دجال" دو سال پیش در مجمع عمومی سازمان ملل یک نقاشی را نشان داد و ادعا کرد که ایران اکنون قادر به تولید اورانیوم غنی شده درسطح 70 درصد است و رسیدن به مرز 90 درصد برایش آسان است.براین اساس می توان گفت ادعای نتانیاهو درآن زمان کذب و به مانند صاحبش وقیح بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار