اردبیل/

استان اردبیل رتبه نخست تولید سیب زمینی در کشور را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با تولید بیش از ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در طول سال، جایگاه و رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ خلیل نیکشاد در همایش محصولات کشاورزی و تولید ارگانیک در سالن ولایت اردبیل افزود: در کنار این میزان تولید کیفی و سالم محصول سیب زمینی این استان با تولید 5 میلیون عدد مینی تیوبر توانسته است جایگاه ممتازی را در تولید بذر سیب زمینی سالم در کشور پیدا کند.

وی از به کارگیری 28 مهندس ناظر در قالب شبکه های پیش آگاهی و مراقبت از محصول به همراه به کارگیری 5 دستگاه ردیابی عوامل خسارت زا در تولید سیب زمینی پاک خبر داد و گفت: در تولید این محصول بیش از 6 هزار هکتار اجرای مدیریت تلفیقی آفات انجام شده و در سطح 20 هزار هکتار در 2 نوبت مبارزه مکانیکی با علف های هرز انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید بیش از 2 هزار و 500 تن سیب زمینی پاک و ارگانیک با اخذ استاندارد ملی و برند ویژه برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: مبارزه غیر شیمیایی با محلول پاشی عوامل میکروبی در سطح 500 هکتار از اراضی تولیدی سیب زمینی انجام می شود.

نیکشاد با بیان اینکه تولید این محصول در استان اردیبل با برخی چالش هایی نیز رو به روست، بیان کرد: با توجه به کاهش ذخیره آب زیرزمینی در دشت اردبیل امروز ما به شدت با نگرانی تأمین آب مورد نیاز زارعان به ویژه سیب زمینی کاران رو به رو هستیم که در این باب باید چاره اندیشی شود./س

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، رتبه ، تولید ، سیب ، زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.