کرمان/

آغاز برداشت بیدمشک در سیرجان

مدیر جهاد کشاورزی سیرجان از آغاز برداشت 700 کیلوگرم بید مشک در این شهرستان خبرداد.

احمد مسعودی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه روند توسعه کاشت و برداشت گیاهان و گل های دارویی در این شهرستان رو به افزایش است افزود : در حال حاضر حدود 11 هکتار زمین به کشت این نوع گیاهان و گل ها در سیرجان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد : از این میزان 12 هزار مترمربع به کاشت گل بید مشک اختصاص دارد که با اشتغال زایی برای 16 نفر در مدت 20 روز زمان برداشت بیش از 700 کیلوگرم گل وارد بازار می شود.

اما یک زوج سیرجانی هم با علاقه ی خاص گیاهان دارویی را تولید و فرآوری می کنند.

کریم پور امینایی تولید کننده بید مشک گفت: چهار سال پیش در منطقه الله آباد بیش از دو هزارو300 اصله درخت گل بیدمشک را کاشتم و امسال برای اولین بار از این مزارع 500 کیلوگرم بید مشک برداشت خواهیم کرد .

وی افزود : در مدت برداشت این گل برای 5 نفر اشتغالزایی شده و اگر مسئولان حمایت کنند میزان اشتغال در کارگاه عصاره گیری از 20 نفر به 100 نفر افزایش خواهد یافت.

خانم مهوش مهدی پور همسر این کشاورز نیز که مدیریت کارگاه فرآوری گیاهان دارویی را برعهده دارد افزود : از هر کیلوگرم گل بیدمشک 3 لیتر عرق بیدمشک تولید و در هر فصل از گیاهان دارویی برای 15 تا 20 نفر از خانم ها به طور دائم ایجاد اشتغال شده است .

وی گفت : گل بید مشک رامردم استان کرمان و شهرستان سیرجان برای معطر کردن چای به صورت تازه تهیه می کنند در حالی که می توان از عصاره آن در تمام فصول استفاده کرد ./س


برچسب ها: برداشت ، بیدمشک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.