22 سال حبس برای فرد متهم به توطئه برای ترور وزير کشور عربستان

دادگاهی خاص در عربستان امروز چهارشنبه یک شهروند این کشور را به علت برنامه ریزی برای ترور محمد بن نایف وزیر کشور عربستان به 22 سال حبس محکوم کرد. این فرد یکی از اعضای گروه تروریستی 8 نفره است که به این توطئه متهم هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری آلمان؛ در بیانیه ای که امروز چهارشنبه منتشر شد آمده است «قاضی دادگاه جنایی خاص در ریاض، شش نفر از هشت متهم این پرونده را که عضو یک هسته تروریستی هستند به 10 ماه تا 22 سال حبس محکوم کرد».
در حکم دادگاه آمده است، برای دادگاه، گناهکار بودن متهم ردیف اول محرز شده است که به پیروی از خط فکری تکفیری و تکفیر ولی امر این کشور و مسئولان آن و مشارکت در برنامه ریزی برای ترور شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور عربستان و دیدار با افرادی که خط مشی تکفیری دارند؛ متهم است.
این شخص همچنین در ارتباط با اتهام در اختیار داشتن بدون مجوز سلاح کمری و پنج گلوله به منظور اختلال در امنیت و جابجا کردن یک تروریست در لباس زنانه در خودرو خود و حمایت مالی از تروریسم و حمایت از گروه گمراه (القاعده) و اقدامات تروریستی آن، گناهکار شناخته و محکوم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار