محافل حقوق بشری بازداشت زندانی سابق گوانتانامو در انگلیس را محکوم کردند

محافل حقوق بشری از بازداشت زندانی سابق گوانتانامو در انگلیس به اتهام ارتباط با ستیزه جویان سوریه انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، "معظم بیگ" یکی از سرشناس‌ترین مسلمانان انگلیس است. او مدت سه سال در گوانتانامو زندانی بود. نیروهای آمریکایی او را در پاکستان ربوده و به گوانتانامو منتقل کرده بودند.

 پس از آزادی از زندان، معظم بیگ از دولت انگلیس برای همکاری با آمریکا در ربودن و شکنجه او شکایت کرد. او بعد از آن به یکی از معروفترین منتقدان سیاستهای ضد تروریسم دولت انگلیس و مشارکت این کشور در جنگهای خارجی تبدیل شد. اما سه شنبه صبح ماموران معظم بیگ را در خانه‌اش به ظن ارتباط با حملات تروریستی در سوریه بازداشت کردند. او یکی از حامیان جدی ستیزه جویان سوریه است و در سال 2012 به این کشور سفر کرده بود.

 سازمانهای حقوق بشری بازداشت "معظم بیگ" را محکوم کردند. آنها معتقدند این کار آزار و اذیت آشکار فردی است که تلاش زیادی برای نشان دادن و مواخذه تبعیض دولت انگلیس علیه مسلمانان انجام داده است. آنها همچنین می گویند شواهد دیگری هم وجود دارد که ثابت می کند دولت انگلیس در سیاست خارجی خود ریاکاری دارد. 

"مسعود شجره" از کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن گفت کسانی که "معظم بیگ" را می‌شناسند می‌دانند او چه قدر در مسائل آزادیهای مدنی فعال بود. او زندگی خود را به این منظور اختصاص داده است. او در این زمینه بسیار فعال بوده است. بازداشت او سوالات زیادی را در ذهن ایجاد می‌کند. 

در حالیکه دولت انگلیس جلوی رفتن مسلمانان را به سوریه برای جنگ با دولت این کشور نمی‌گرفت ، ناگهان سیاست خود را تغییر داد. اکنون دولت انگلیس می‌گوید صدها مسلمان که بنیادگراتر و تندروتر شده اند، ممکن است به انگلیس بازگردند و با تجربه های نظامی که کسب کرده اند به غرب حمله کنند. 

"مسعود شجره" گفت : سیاست دولت انگلیس از یک طرف این است که از مخالفان در سوریه حمایت می‌کند و از طرف دیگر هر کسی را که با مخالفان ارتباط دارد یا مظنون به این ارتباط است، به عنوان تروریست هدف قرار می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار