رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین ادعا کرد ؛ به محض تامین امنیت به اوکراین بازخواهد گشت. حضور یانوکوویچ رئیس جمهوری برکنار شده اوکراین در مسکو رسما تایید شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار؛ گزارشگر این شبکه در مسکو در باره سخنرانی یانوکوویچ در مسکو گفت: یانوکوویچ در کنار برادران روسی اش کاملا احساس امنیت می کند. یانوکوویچ در این سخنرانی خود را رئیس جمهوری مشروع اوکراین خواند و این اصلی ترین پیام وی در سخنرانی اش بود. او تاکید کرد که برای آینده کشورش، علیه ترور و ملی گرایی حاکم بر کی یف مبارزه خواهد کرد.

 یانوکوویچ چندین بار از ملت اوکراین و قربانیان میدان و همچنین پلیس ضد شورش که تا به آخر از وی حمایت کردند، عذر خواهی کرد. وی در اظهارات خود درباره خروج خود از کشور توضیحاتی داد. یانوکوویچ تاکید کرد که برای فرار کشور را ترک نکرده است! بلکه برای محافظت از خود چنین تصمیمی گرفته است! یانوکوویچ خاطر نشان کرد که مردان مسلح حین نقل مکان از کی یف به خارکوف در هفته گذشته، به سوی خودروی وی آتش گشودند و این اقدام جان فرزندانش را به مخاطره انداخته است.

وی خاطر نشان کرد که جز پنهان شدن چاره دیگری نداشته است. یانوکوویچ در ادامه سخنان خود افزود، به محض اطمینان از امنیت جان خود روسیه را ترک خواهد کرد و مجددا به اوکراین بازمی گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار