برزگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بنای قانون حبس‌زدایی در پیشگیری از جرم است

یک قاضی گفت: سیاست حبس‌زدایی در راستای پيشگيري از وقوع جرم تبیین شده و این در حالی است که این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌های قضايی و اجرايی را طلب می‌کند.

"عباس برزگر "در گفتگو  با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه  خبرنگاران،  در ارتباط با سیاست حبس‌زدایی اظهار داشت:  سیاست حبس زدایی در راستای پيشگيري از وقوع جرم است و این در حالی است که  این امر نظارت‌های پیشگیرانه دستگاه‌هاي قضايي و اجرايي و ذی‌ربط را طلب می‌کند.
 
 وي ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم  به راحتي محقق نشده و نيازمند برنامه‌ای چندین ساله به منظور انجام  کارهای بینادین و ریشه‌ای در جهت فرهنگسازي است تا جامعه به سمت خودآگاهي و كاهش جرايم پيش رود.
 
برزگر افزود: فرهنگسازي در جهت كاهش و جلوگيري از وقوع جرم با همکاری تمامی ارگانهای دولتی و خود مردم و همين‌طور آموزش‌هاي لازم در اين زمينه ممكن خواهد شد، چرا كه ریشه بسیاری از مشکلات و مرافعات قضایی، به دليل ضعف اين مهم در جامعه است.
 
وي ببان كرد: فرهنگ‌سازي در جامعه نقش بسيار مهمي در کاهش آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و حجم پرونده‌هاي قضايي داشته و لذا نياز به صرف هزينه براي اين اصل زيربنايي بيش از پيش ضروري به نظر مي‌رسد.
 
قاضي دادسراي ناحيه 6 در پايان خاطرنشان كرد: بحث مدیریت پیشگیری از وقوع جرم کار بسیار پیچیده و دشواری است که با برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توان به این مقوله دست یافت.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار