سرمربی تیم ملی دو صحرانوردی گفت: طی یک فرآیند شش ماهه با همکاری فدراسیون و کمیته دو استقامت و نیمه استقامت مدال جوانان و بزرگسالان را در آسیا تثبیت کردیم.

روح‌الله محمدی، سرمربی تیم ملی دو صحرانوردی، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پس از 11 و 9 سال در رده سنی جوانان و بزرگسالان به مدال نقره و برنز تیمی در مسابقات آسیایی ژاپن دست یافتیم، البته این موقعیت با وجود حضور دوندگان آفریقایی درکشورهای عربی بود.

وی ادامه داد: برخلاف نظر مربیان و کارشناسان دو و میدانی که حضور این دونده‌ها را مانع کسب مدال می‌دانند من این حضور را نقطه عطف در دو و میدانی آسیا قلمداد می‌کنم، چرا که همه سطح کیفی رقابت‌ها را بالا می‌برد و به این طریق ارزش مدال‌های کسب شده نیز مشهودتر است.

محمدی تصریح کرد: در رده‌ سنی جوانان تیم ژاپن در رده نخست ایستاد وما برای اولین بار موفق شدیم بالاتر قطر جایگاه دوم را به خود اختصاص می‌دهیم، در رده سنی بزرگسالان نیز بحرین و ژاپن اول ودوم شدند و ملی پوشان کشورمان در رده سوم ایستادند، با حضور در چهار مرحله اردوی بیست روزه وملی شش ماه، صحرا نوردان کشورمان به این موفقیت نایل آمدند.

سرمربی تیم ملی دو صحرانوردی اضافه کرد: قرار بود اردوهای آماده سازی در ارتفاعات باشد ولی آکادمی ملی المپیک و ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران میزبان ورزشکاران بودند، البته قرار است برای حضور در مسابقات آسیایی سال آینده کسانی که شانس بیشتری برای کسب مدال دارند، در مسابقات آغاز فصل که 16 و17 اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود شناسایی شوند ودر ارتفاعات اردوی خود را آغاز کنند.

محمدی تاکید کرد: با توجه به شرایط محیطی ومالی با فدراسیون دو و میدانی به عنوان سرمربی همکاری می‌کنم، امیدوارم با جذب حامیان مالی اردوهای متمرکز بیشتری برگزار کنیم تا پیشرفت در رده سنی جوانان و نوجوانان ادامه پیدا کند و این افراد جایگزین مناسبی برای بزرگسالان باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مدال ، مسابقات ، آسیایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
نویسنده : سیدکاظم اسدی

حقایقی که باید دید و گفت :


تیم های ملی دو صحرانوردی جوانان و بزرگسالان کشور پس از ۹ سال به ترتیب بر روی سکوی دوم و سوم آسیا قرار گرفتند .

با تشکر از فدراسیون دو و میدانی که با تدارک نسبتا مناسب تیم های ملی را به این رقابت ها اعزام کرد و با تشکر از مربیان زحمتکش که بی ادعا و با تلاش شبانه روزی پرورش دهنده این دونده ها هستند حقیقتی که وجود دارد این است که متاسفانه به علت کم توجهی به دوهای استقامت و صحرانوردی در سال های اخیر فاصله ما با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که با ورزشکاران وارداتی به مصاف ما می آیند و کشورهای ژاپن/ چین/ کره و هند زیاد شده و برای کاهش این فاصله باید شبانه روز تلاش کنیم .

در مسابقات اخیر در بخش تیمی بزرگسالان فقط ۴ تیم حضور داشتند و مابقی کشورهای شرکت کننده با یک یا ۲ دونده شرکت کرده بودند (در مسابقات صحرانوردی تیم هایی در رده بندی تیمی قرار می گیرند که ۳ دونده آنها از خط پایان عبور کند) / و از بین ۴ تیم حاضر چین تایپه با ۴ دونده ضعیف حضور داشت که با فاصله زیاد رکوردی در رده های آخر انفرادی قرار گرفتند/ رقیبان اصلی تیم ملی ایران بحرین و ژاپن بودند که به هر دوی آنها به ویژه بحرین با فاصله زیاد باختیم (به عنوان مثال ابوترابی بهترین دونده ایران در این مسابقات با رکورد ۳۱:۰۳ با نفر اول مسابقات از بحرین با رکورد ۲۸:۵۲ حدود ۱۳۱ ثانیه و با نفر اول ژاپن با رکورد ۳۰:۱۳ حدود ۵۰ ثانیه فاصله داشت) مسابقه بزرگسالان امسال در مسافت ۱۰ کیلومتری برگزار شد .


در بخش جوانان هم فقط ۳ تیم ژاپن/ ایران و قطر حضور داشتند که متاسفانه باز هم به تنها تیم قدرتمند این مسابقه یعنی ژاپن باختیم و نفر اول تیم جوانان ایران یعنی خلیل ناصری با رکورد ۲۵:۵۲ با نفر اول مسابقه از ژاپن با رکورد ۲۴:۲۰ حدود ۹۲ ثانیه فاصله داشته است .

اما بنده در این مقال می خواهم درباه ۲ موضوع بحث کنم :

۱- یکی بحث صغر سن است که متاسفانه کم و بیش در بین برخی دوندگان و هیئت های دو و میدانی مشاهده می شود به عنوان مثال در تیم صحرانوردی جوانان قرار بود امیر آذریان هم حضور داشته باشد و حتی مقدمات اعزامش هم فراهم شده بود و نامش در استارت لیست مسابقات هم قرار دارد / این دونده یاسوجی الاصل که ۲ سال است برای تیم اصفهان مسابقه می دهد و چندین مدال در مسابقات میدانی و صحرانوردی برای این تیم کسب کرده است در اصل متولد ۷۳ است و با تغییر دادن تاریخ تولد خود به ۷۵ (حتی در مسابقات بسیج هم مدال گرفت) / اما با توجه به اینکه در مسابقات صحرانوردی جوانان کشور کوهسار رضایی از کردستان پنجم شده بود پس از اطلاع و پیگیری هیئت دو و میدانی کردستان فدراسیون از اعزام این دونده صغر سنی صرف نظر کرد اما حق رضایی را که باید جایگزین آذریان می شد به او نداد .

امیدواریم فدراسیون با این موضوع برخورد جدی داشته باشد و با پس گرفتن مدال های این دونده و دادن این مدال ها به دونده های صاحب حق / رده بندی تیم اصفهان را هم در مسابقات میدانی و هم صحرانوردی با حذف مدال های آذریان مشخص کند .

۲ - موضوع دوم بحث اعزام مربیان همراه تیم است که جای خالی مربی خلیل و جلیل ناصری از ایلام و سید طاها غفاری و کوهسار رضایی از کردستان که متاسفانه به این مسابقات اعزام نشد مشهود است .

آقای روح ا... محمدی با اینکه مربی سطح بالایی است در سال های اخیر هیچ شاگردی نداشته که خودش شخصا او را از رده نونهالان تا بزرگسالان پرورش دهد/ بلکه او دوندگان مطرح و حاضر و آماده ای چون حسین کیهانی / احمد فرود و ... را تحت نظر می گیرد و به آنها برنامه تمرینی می دهد و همراه آنها به مسابقات اعزام می شود.

اما بحث آقای مانیزان با آقای روح ا... محمدی کاملا متفاوت است/ این مربی نهاوندی الاصل که سال هاست در شیراز به سازندگی مشغول است دونده های استقامتی بسیار خوبی را در رده های سنی مختلف برای استان فارس پرورش داده و همراه محمد مهدی محمدی از همدان ( مربی علی عالمی/ شاهین یزدان/ پژمان کرزه ای/ ایمان طالبی رسا/ علی مرادی و حمید رضا زورآوند/ کاوه توکلی و حامد زهدی غلامی در پیاده روی بهترین مربی سازنده در بخش دوهای نیمه استقامت و استقامت است .
آخرین اخبار