رئیس کمیته پزشکی فدراسیون درباره گزارش هفته نامه فیفا درباره ایران به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ احمد هاشمیان-رئیس کمیته پزشکی فدراسیون با اشاره به گزارش هفتگی فیفا که در بخشهایی از آن از کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران تقدیر و تمجید کرده بود، گفت: تحقق سیاست ها و اهداف علمی فیفا که از پشتوانه های ارزشمند تحقیقاتی برخوردار هشتند، برای موفقیت و سربلندی فوتبال کشورها می تواند نقشه راه مناسبی باشد.  برهمین اساس ما نیز فعالیتهای خود را در این زمینه به طور جدی آغاز کرده و در مورد همه نتایجی که دریافت می کنیم، بررسی های لازم را انجام داده و در مورد امکان اجرای آن و نتایج در کشور نیز مطالعه می کنیم. به طور عموم می شود گفت که تمام نتایجی که از طرف کمیته پزشکی و تحقیقات ارزیابی فیفا اعلام می شوند، عواملی برای موفقیت بیشتر فوتبال کشورها هستند. بر همین اساس با ارتباط نزدیکی که با مجموعه پزشکی فیفا داریم و این ارتباط بین ایران و مسئولین فیفا گسترده تر و نزدیک تر شده، تعامالات خوبی شکل گرفته است. علاوه بر اینکه از نتایج دستاوردهای علمی فیفا نیز به طور کامل استفاده می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: فیفا هم از اقدامات و مطالعات انجام شده از کشور ما بسیار استفاده کرده،  به نحوی که هم شاهد حضور مقامات علمی بخش فیفا و AFC در کنگره علم و فوتبال بودیم و هم نتایج تحقیقاتی که در این کنگره اعلام شد با استقبال ورژاک-رئیس مرکز تحقیقات و ارزیابی فیفا مورد تقدیر قرار گرفت. ضمن اینکه اعلام کردند، مایل به انجام به پروژه های مشترک با کمیته پزشکی ایران هستند که ما در حال آماده کردن این پروژه های مشترک هستند.

وی در ادامه بیان کرد: به عنوان نمونه از پروژه نرم افزار جدید تعیین سن و همچنین از پروژه 11+ نام می برم که با همکاری فیفا، مدرسین مربوطه را تربیت کرده ایم و با اعزام مدرسین به مراکز استانها از سال آینده برای مربیان و کادر پزشکی آموزش های لازم داده خواهد شد.
 


رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در ادامه این کرد: موفقیت هایی که در کمیته پزشکی شکل گرفته و این روزها شاهد تاثیرات آن هم در سطح آسیا و بازتاب آن در فیفا هستیم، مطمئنا نتیجه حمایتهای ارزشمند هیات رئیسه فدراسیون به ویژه رئیس، دبیرکل و همچنین مسئولین سازمان لیگ حرفه ای فوتبال  بوده و همچنین نقش برجسته ای را که باشگاههای فوتبال کشور اعم از مدیران و کادر پزشکی با مجموعه کمیته پزشکی داشته اند، است.

وی افزود: این توفیقات را مرهوم این حمایتها می دانم و اعتقادم بر این است ک جز با همدلی گسترده و مشارکتی که شکل گرفته ، غیر ممکن بود که ما بتوانیم این موفقیت را با این بازتاب گسترده به دست آوریم. امروز شاهد هستیم که سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ که هیچگونه وابستگی به فیفا و AFC ندارد و کاملا مستقل است، در آمار منتتشر شده در خصوص فعالیتهای مبارزه با دوپینگ در سال 2012 ، فدراسیون فوتبال ایران را به عنوان مقام اول کنترل دوپینگ در آسیا از لحاظ نمونه گیری و مقام پنجم جهان در بین فدراسیون های فوتبال کشور اعلام کرده است. این موفقیت ها در جنبه های مختلف مرتبط با کمیته پزشکی قطعا حاصل حمایتهای مقامات مسئول در فوتبال کشور است که به پاس تشکر از این عزیزان، وظیفه خود می دانم تمامی این موفقیت ها را به حضور جامعه فوتبال کشور تقدیم کنم و امیدوار هستم که همچنان شاهد موفقیت های روز افزون در عرصه پزشکی فوتبال در کشور ، در سطح آسیا و همچنین در ارتباط با فیفا باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: پروژه 11+ همانطور که پرفسور ورژاک هم در نوشته خود در مجله فیفا به آن اشاره کرده بودند، پروژه ای است که قادر است تا از آسیب های بازیکنان پیشگیری کند. لذا اجرای این پروژه می تواند از سرمایه های فوتبال کشور مراقبت کرده و موفقیت های فوتبال کشور را تضمین کند. در همین راستا11+ به گروهی از مربیان در سایر رده ها آموزش داده ایم تا قادر باشند آنرا در سطح تیم های باشگاهی اجرا کنند، از سال آینده با اعزام مدرسین این امر به طور جدی پیگیری خواهد شد. این پروژه برای مربیان مدارس فوتبال نیز به صورت منطقه ای برنامه ریزی شده که با مشارکت بین کمیته پزشکی و اکادمی ملی فوتبال در سال آینده اجرا خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار