گفتگوی وزرای دفاع آمريکا و روسيه درباره اوضاع اوکراين

وزرای دفاع آمریکا و روسیه درباره اوضاع اوکراین گفت وگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ یک مقام آمریکایی گفت چاک هیگل وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه با همتای روس خود گفتگو کرد. این گفتگو پس از آن انجام شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه موفق شد مجوز پارلمان را برای حمله به اوکراین بدست آورد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از یگان های ارتش آمریکا برسر ناآرامی ها در شبه جزیره کریمه به حال آماده باش درآمده اند افزود :« در موضع نظامی آمریکا تغییری ایجاد نشده است. آمریکا همچنان بر گزینه های دیپلماتیک متمرکز است.»

این مقام آمریکایی به جزئیات درباره گفتگوی هیگل و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اشاره نکرد.
پوتین پس از آن توانست موافقت پارلمان روسیه را برای اعزام نیروهای روسی به خاک اوکراین به دست آورد که نیروهای طرفدار روسیه کنترل شبه جزیره کریمه را به دست گرفتند.

این تحولات در اوکراین یک روز پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا هشدار داد حمله نظامی روسیه به اوکراین « هزینه هایی » درپی خواهد داشت.

جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکایی که درمورد مسائل خارجی اظهار نظر می کند و اغلب رویکردی تندتر را اتخاذ می کند روز شنبه از اوباما خواست به طور دقیق مشخص کند این هزینه ها چه خواهد بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار