"یا صاحب‌الزمان" رمز عملیاتی که به هلاکت ۱۷۵ تکفیری انجامید

ارتش سوریه جزئیات منتشر نشده ای را درباره عملیات کمین نظامی نیروهایش ضد گروه های تروریستی در منطقه العتبه در نزدیک القلمون را منتشر کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از پایگاه خبری الحدث نیوز؛ درباره جزئیات مربوط به عملیات کمینی ارتش سوریه در منطقه العتبه در نزدیک قلمون خبرهای بسیار کمی انتشار یافته است.

ارتش سوریه در این منطقه دست به عملیاتی ارزشمند زد و شماری از تروریست های مسلح را در عملیات کمینی موسوم به "کمین العتبه" در نزدیک قلمون در شرق سوریه قلع و قمع و سرکوب کرد.

ارتش سوریه در این عملیات کمین نظامی دست به یک سری اقدامات نظامی جدید زد، عملیاتی که هرگز تروریست های مسلح انتظار آن را نداشتند.

تاکنون منابع خبری مختلف هرکدام بنا به سلیقه و علاقه و آرزوهای خود برای منعکس کردن واقعیت آن چه در "منطقه العتبه" در القلمون روی داده بود متوسل شده بودند، مسائلی را مطرح کردند که در برگیرنده حدس و گمان نویسندگان بود، اما واقعیت آن چه در العتبه روی داد چه بود؟

منابع آگاه نظامی ارتش سوریه که در میدان "نبرد القلمون" حضور دارند در این باره اعلام کرده اند: کسانی که در عملیات کمینی ارتش سوریه در منطقه العتبه به هلاکت رسیدند گروهی از تروریست های مسلحی بودند که در حال فرار از منطقه "نبرد القلمون" بودند، این افراد مسلح سعی داشتند از دو گذرگاهی که برای فرار از "القلمون" به خود اختصاص داده بودند از این مکان بگریزند.

گذرگاه هایی که تروریست ها برای فرار خود از القلمون انتخاب کرده بودند، منطقه الغوطه الشرقیه را به قلمون وصل می کنند، یکی از این گذرگاه ها "قلمون الضیر" نام دارد، گذرگاه دوم "قلمون را به عدرا العمالیه" (کارگری) وصل می کند، تروریست ها سعی داشتند از منطقه بیابانی خود را سریعا به خاک اردن برسانند. آنها برای رسیدن به خاک اردن مسیر "العتیبه" را به عنوان گذرگاه برای خود برگزیده بودند.

براساس اطلاعات ارتش سوریه: تروریست های مسلح در قالب کاروانی نظامی که افراد مسلحی را از مناطق "الضمیر" و العدرا العمالیه" جمع کرده بود، همگی برای پیوستن به هم سعی داشتند در منطقه "النشابیه" گردهم آیند و خود را به اردن برسانند، تا در صورت امکان نیروهای تروریست تازه نفسی از خاک اردن به آنها ملحق شوند.

به گفته منابع آگاه در ارتش سوریه: گروه های تروریست سعی داشتند بعد از عبور به داخل مرزهای اردن در آنجا گروه های دیگری را برای نبرد در سوریه به خدمت بگیرند تا در حمله ای که رسانه های همسوی تروریست ها برای آن مدت هاست تبلیغاتی را آغاز کرده‌اند حمله خود را به سمت دمشق پایتخت سوریه عملی سازند.

منابع نظامی ارتش سوریه در ادامه در خصوص تجهیزات نظامی این گروه های تروریستی اعلام کردند: هرکدام از تروریست های به هلاکت رسیده در عملیات کمین ارتش سوریه در العتبه دو سلاح در اختیار داشتند، سلاح نخست آنها "کلاشینکوف" بود و سلاح دیگرشان کلت کمری بود، به همراه این دو سلاح مقادیر بسیاری فشنگ و شماری هم نارنجک دستی داشتند.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند: ارتش سوریه پیش از نابودی کامل و حمله به این گروه تروریست مسلح ابتدا سلاح و تجهیزات آنها را به دست آورد سپس اقدام به نابودی کامل تروریست ها کرد، این اقدام را ارتش بنا به تدابیر امنیتی و نظامی پیش از رسیدن رسانه های خبری به محل به پایان رساند.

آن چه در این باره هنوز منتشر نشده است این است که : عملیات کمینی ارتش سوریه به العتبه دقیقا بعد از پایان نماز مغرب آغاز شد، و آن گونه که منابع خبری غربی اعلام کرده بودند، در ساعات اولیه بامداد روی نداده است.

منابع خبری سوریه در این باره توضیح دادند: حرکت و نحوه و زمان انتقال این نیروها از منطقه العتبه براساس شنود و رهگیری تماس تروریست ها از سوی ارتش سوریه حاصل شد و بعد از ارتش عملیات خود را در بستن راه تروریست ها آغاز کرد.

این منابع نظامی افزودند: ارتش سوریه پیش از رسیدن کاروان گروه های تروریستی به منطقه العتبه کل منطقه را کمین گذاری و بمب گذاری کرد، به نحوی که به محض ورود تروریست ها کل منطقه نزدیک دریاچه العتبه آماده انفجار کامل شده بود.

براساس گفته منابع نظامی ارتش سرویه رمز عملیات انفجار کامل العتبه بر روی تروریست‌ها فریاد عبارت مقدس
"یا صاحب الزمان" بود، علاء مامور انفجار منطقه العتبه با فریاد زدن عبارت " یا صاحب الزمان " کل منطقه را بر روی تروریست ها به جهنم تبدیل کرد.

مساله جالب در عملیات کمینی ارتش سوریه در العتبه این است که میدان انفجاری که قرار بود به صورت یکباره منفجر شود، به درستی عمل نکرد که گویا تقدیر الهی در این امر بود چرا که وقتی بخش دوم مهمات منفجر نشد تروریست ها همگی در ان منطقه ای تجمع کردند که بمب ها عمل نکرد ولی بعد از مدتی و با تاخیر این مرحله از مهمات هم عمل کرد تا کسانی که فکر می کردند از این عملیات ارتش جان به در برده اند، به سرنوشت گروه نخست تروریست ها دچار شوند.

برچسب ها: صاحب الزمان ، رمز ، هلاکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.