عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

پیگیری بحث زنان سرپرست خانوار در شورای عالی رفاه اجتماعی

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بحث در مورد زنان سرپرست خانوار باید به‌صورت جدی در شورای عالی رفاه اجتماعی از سر گرفته شود.

 به گزارش خبر تگار اجتماعي باشگاه خبر نگاران غلامرضا انصاری ، در خصوص مشکلات موجود در مقوله آسیب‌های اجتماعی افزود: مهمترین معضل ما نبود متولی واحد در مسایل اجتماعی است و می‌توان گفت ادغام وزرات رفاه و کار تصمیم نادرستی بود، زیرا در نهایت نتوانستند کار مثبتی انجام دهند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه هیچ اثری از متولی اجتماعی در این حوزه وجود ندارد، تصریح کرد: اگر در کل، یک سازمان مسئولیت این امر را بر عهده می‌گرفت، با ارزیابی‌های میدانی و نحوه اجرا مسایل را طوری انجام می‌داد تا دچار مشکل نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه مشکل دوم بحث نگاه غیر علمی به آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: امروز کارهایی انجام می‌شود که تاریخ مصرف آن گذشته و برای دوره‌های قبل بوده است.
انصاری با بیان اینکه مداخله اجتماعی و ارتقای منزلت اجتماعی، به خودباوری و خوداشتغالی منجر می‌شود، ادامه داد: خلاقیت فردی و جمعی باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین مشارکت جمعی باید جزو کارهایی شود که به‌صورت جدی مد نظر قرار خواهد گرفت.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی، کمیته امداد و سازمان های مردم نهاد درباره آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: نباید صرفا به کمک‌های مقطعی بسنده کرد و باید تصمیم جدی در این خصوص لحاظ شود.

وی همچنین یادآور شد: سازمان بهزیستی ظرفیت بالایی را در استان‌ها و مراکز آنها دارد، همچنین کمیته امداد نیز می‌تواند فعالیت‌های کشوری بسیاری در این رابطه انجام دهد.

انصاری با اشاره به بحث بودجه آسیب‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: یارانه و کمک‌های هدفمند توسط سازمان‌های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد. اگر این ظرفیت‌ها را سازماندهی کنیم، می‌توان نتایج تاثیرگذاری را در سطح جامعه دید.
برچسب ها: شورا ، تهران ، رفاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار