سرپرست دانشگاه تهران:

انتخاب روسای دانشگاه‌ها سیاسی نیست‌/ گمانه‌زنی‌ها در "شبکه‌های اجتماعی" واقعیت ندارد

سرپرست دانشگاه تهران گفت: گمانه‌زنی‌ها و مواضع فردی در خصوص ریاست دانشگاه تهران هیچ کدام منتسب به دانشگاه و وزارت علوم نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ محمد حسین امید سرپرست دانشگاه تهران در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد در جمع  خبرنگاران گفت: دانشگاه تهران در کشور از جایگاه  بالایی برخوردار است و این دانشگاه در کشور الگو سازی می کند چنانچه این دانشگاه تاکنون بارها مورد لطف "مقام معظم رهبری" قرار گرفته و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم فرمایشات رهبری را در این دانشگاه اجرا کنیم تا این دانشگاه از پیشرفت خوبی برخوردار باشد.

وی افزود: حساسیت و اهمیت دانشگاه تهران و تغییر و تحولات در این دانشگاه مورد توجه هم مسئولین و هم دانشگاهیان است و قبل از هر بیان نکته ای از زحمات ریاست قبلی این دانشگاه ( دکتر رهبر) تشکر می کنم .

امید در خصوص  تغییر روسای دانشگاه ها گفت: بحث تغییرات روسای دانشگاه ها با نظر وزیر علوم و با شیوه ای جدید دنبال می شود چنانچه هم اکنون در مجموع 200 پست مدیریتی در کشور وجود دارد ولی این در حالیست که تاکنون تنها  تغییر و جابجایی 30 مورد صورت گرفته است و این نیز در مواردی بوده که ضرورت ایجاب به تغییر و جابجایی داشته است.

وی تصریح کرد: نظر وزیر علوم در رابطه با انتخاب روسای دانشگاه ها این است که به هیچ عنوان سیاسی نباشد و مدیران اجرایی در این انتخاب حضور داشته باشند تا در جهتی دانشگاه سوق یابد که در سال 1404 رتبه علمی ایران رتبه اول را کسب کند.

امید تصریح کرد: جایگاه دانشگاه های کشور در نظام رتبه بندی دنیا جایگاه خوبی نیست چنانچه برخی از دانشگاه ها همچون "دانشگاه شریف" در این رتبه بندی، رتبه بالایی داشته‌اند بنابراین نیازمند حمایت مسئولان و همت دانشگاهیان هستیم.

وی تصریح کرد: در این چند روزه در شبکه های اجتماعی و مطبوعات داخل دانشگاه گمانه زنی‌هایی صورت گرفته که قرین به واقعیت نبوده است.

 انتخاب رئیس دانشگاه با نظر مشورتی اساتید دانشگاه صورت می گیرد

 امید در ادامه در خصوص  انتخاب رئیس دانشگاه و شیوه انتخاب آن اظهار داشت: انتخاب رئیس دانشگاه تهران براساس نظر مشورتی اساتید صورت می گیرد و وزیر علوم تاکنون هیچ فردی را برای ریاست معرفی نکرده است چنانچه تاکنون نیز با هیچ کس صحبت و قراری در این رابطه گذاشته نشده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها شوراهایی دارند که قانونی است و در  مراحل مختلف از دانشگاهیان نظر سنجی صورت می گیرد چنانچه در مورد فرایند انتخاب رئیس دانشگاه هم اکنون مطالعاتی در حال انجام است.

 انتخاب رئیس دانشگاه تهران از بین دانشگاهیان دانشگاه تهران

 امید در ادامه گفت: فردی که برای ریاست دانشگاه تهران انتخاب می شود از بین دانشگاهیان خود دانشگاه است و تاکنون نیز هیچ گونه انتخابی مبنی بر اعلام رئیس جدید دانشگاه تهران صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در پایان سال 92 قرار داریم در یکی دو هفته باقی مانده ساز و کار این امر مشخص می شود ولی اصل این کار در سال 93  صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: من تا روزی که در این سمت هستم تمام وظایفدانشگاهی را انجام می دهم  و ماموریت خاصی برای تغییر یا جابجایی ندارم.

وی در ادامه در خصوص  پردیس پولی اظهار داشت: ظرفیت این دانشگاه محدود است و  منابع دولتی نیز در این رابطه اندک است چنانچه استقبال زیادی صورت گرفته و هزینه های زیادی نیز صرف شده است که با توجه به ظرفیت سازی در دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی این امر تحقق می یابد.

فرآیند دانشجویانی که به دلیل مسائل علمی و آموزشی اخراج شده‌اند  در اختیار ما نیست

 امید در ادامه در خصوص وضعیت بازنشستگی اساتید در دانشگاه تهران گفت: در دانشگاه تهران تعداد زیادی اساتید وجود ندارد که به زور و اجبار بازنشسته شده باشند چنانچه بازنشستگی اساتید ضابطه دارد ولی آنهایی که ناخواسته بازنشسته شده‌اند با طی فرایند استاد هستند و فرایند آنها طی می شود همچنین اخراج دانشجویان در اختیار ما نیست و اگر دانشجویی به دلیل مسائل علمی و آموزشی اخراج شده باشد اخراج آن و وضعیت آن طبق قانون و چارچوب علمی محقق می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، تهران ، وزارت ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار