20 اسفندماه برگزار می شود؛

کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت

هفدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی و سیاستگذاری علم و فناوری 20 اسفند در "دانشگاه صنعتی امیرکبیر" برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران دکتر مسعود شفیعی سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای در حاشیه نشست خبری این دانشگاه با خبرنگاران گفت: پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با هدف بررسی نقش دولت در تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه و دستیابی به ساز و کارهای لازم و تعیین استراتژی های مناسب در هفدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برگزار می شود.

وی افزود: صنعت و دانشگاه به خودی خود درکنار هم قرار نمی گیرد، چون منافع دو نهاد متفاوت است، دانشگاه محل تولید علم و کارهای تحقیقاتی است و صنعت عرصه رقابت و ما سعی داریم در این کنگره مقوله اشتغال و بیکاری را کمتر کنیم.

دکتر شفیعی خاطرنشان کرد:  ارتباط صنعت و دانشگاه در تحقق اقتصاد مقاومتی، جایگاه ارتباط دانشگاه و صنعت در برنامه توسعه پنجم، نقش نهادهای واسطه ای در ارتباط موثر دانشگاه و صنعت، ارتقای توانمندی های تولید ملی با رویکرد تحقیق و توسعه، روش های بهینه سازی ارتباط آموزش های مهارتی در صنعت، تدوین سیاست ها و راهکارهای کارآفرین و تجاری سازی دانش، چگونگی افزایش تقاضای نوآوری در بنگاه های تولیدی و خدماتی از جمله موضوعات اصلی این کنگره به شمار می رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: کنگره ، دانشگاه ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار