صبح فردا آغاز به کار می‌کند

برگزاری پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری با سخنرانی "آیت‌الله مهدوی کنی"

پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری از فردا - 13 اسفند ماه - به مدت دو روز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، پانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری از فردا - 13 اسفند ماه - به مدت دو روز در ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 در مراسم افتتاحیه پانزدهین اجلاس خبرگان، "آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی" رئیس مجلس خبرگان به تشریح مهمترین مسائل داخلی و خارجی خواهد پرداخت.
 
همچنین در این اجلاس علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی و سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه سخنرانی خواهند کرد.
 
گفتنی است،‌ "سید عباس عراقچی" در روز اول با موضوع پرونده هسته‌ای و طیب‌نیا نیز در روز دوم با موضوع اقتصاد مقاومتی در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری سخنرانی می‌کنند.
 
"امام خمینی(ره)" در قسمتى از پیامى كه به هنگام گشایش اولین دوره مجلس خبرگان ارسال داشتند, فرمودند: «و اكنون شما اى فقهاى شوراى خبرگان و اى برگزیدگان ملت ستم دیده در طول تاریخ شاهنشاهى و ستم شاهى, مسئولیتى را قبول فرمودید كه در رأس همه مسئولیت‌ها است و آغاز به كارى كردید كه سرنوشت اسلام و ملتِ رنج دیده و شهید داده و داغ دیده در گرو آن است.»

امام(ره) به اعضاى خبرگان و برگزیدگان مردم توصیه مى‌كنند كه در انتخاب رهبر نیك بنگرند كه تاریخ و نسل‌هاى آینده و اولیاى خدا درباره آنان قضاوت خواهند كرد: «تاریخ و نسل‌هاى آینده درباره شما قضاوت خواهند كرد و اولیاى بزرگ خدا ناظر آرا و اعمال شما مى‌باشند: (وَاللّهُ منْ وَرائهم مُحیط). كوچکترین سهل‌انگارى و مسامحه و كوچك‌ترین اعمال نظرهاى شخصى و خداى نخواسته تبعیت از هواهاى نفسانى، كه ممكن است این عمل شریف الهى را به انحراف كشاند، بزرگترین فاجعه تاریخ را به وجود خواهد آورد.»

لازم به ذکر است، اعضای مجلس خبرگان رهبری در 15 اسفند نیز با حضور در حرم امام (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند و سپس با "مقام معظم رهبری" دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار