سردار سلامی:

دفاع مقدس، آرمان‌های اسلامی ما را از ذهنیت به عینیت منتقل کرد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دفاع مقدس میلاد یک ملت جدید و تولد هویت جدید بود و باورها، جهان و آرمان‌های اسلامی ما را از ذهنیت به عینیت منتقل و مثال جاودانی از یک ملت بزرگ را ترسیم کرد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در گردهمایی مدیران،‌مجریان و 800 نفر از کارشناسان جمع‌آوری،‌تدوین محتوا و تعیین رسانه پروژه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سالن همایش‌های برج میلاد سخن می‌گفت، اظهار داشت: هنگامی که به این گردهمایی آمدم با فرماندهان و پیشکسوتانی روبه‌رو شدم که چین و چروک بر صورت‌شان افتاده است. این‌ها کسانی هستند که در مقابل دشمن سینه ستبر کردند و سینه‌های آن‌ها مخزن سراسر ناگفته‌های شگفت‌انگیز و بی‌بدیل‌ترین وقایع دفاع مقدس در طول حیات بشر است. آنها سرمایه‌های جاودان ایران و اسلام به شمار می‌آیند.
 
وی افزود: برخی از واقعه‌ها و شخصیت‌ها در طول تاریخ آنقدر عظیم هستند که زبان قادر نیست از آن‌ها بگوید و کهنگی در رخسار آن‌ها بنشیند.علاوه بر این، گذشت زمان نیز نمی‌تواند آن را فراموش کند چرا که قله‌های فضیلت و جاودان و جوشان هستند.این وقایع نقطه نیستند و خطی متوالی و ابدی به حساب می‌آیند. به عنوان مثال عاشورا قله جوشان حقایق بشری است که شرافت‌های انسانی بی‌شماری در آن نهفته است.
 
سردار سلامی با اشاره به دفاع مقدس گفت:‌ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ما نیز از آنجا که نازله‌ای از عاشورا در حد وسعت و بضاعت ما است، خلق شد. وقایعی که در آن رخ داد به هیچ عنوان کهنه و متوقف نخواهد شد و به قول غربی‌ها در دوران دوقطبی جنگ سرد یک شوک ژئوپلیتیک به نظام سلبی آن دوران بوده است. انقلاب اسلامی وقتی به پیروزی رسید اسلام ناب را جایگزین ایدئولوژی مارکسیسم کرد چرا که تفسیر آیه‌ای از قرآن مبنی بر اینکه وقتی حق آید دیگر جایی برای باطل نیست و تاریکی از بین می‌رود، بود.
 
وی یادآور شد:دفاع‌مقدس میلاد یک ملت جدید و تولد هویت جدید بود. دفاع‌مقدس باورها و جهان و آرمان‌های اسلامی ما را از ذهنیت به عینیت منتقل کرد و مثال جاودانی از یک ملت بزرگ را ترسیم کرد. مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های الهی در سخت‌ترین دوران چالش بود. چالش‌هایی که کشور با آن درگیر بود اما توانستیم همه این چالش‌ها را متلاشی و از آن‌ها عبور کنیم و پرچم اعتقاد، ایمان و استقلال را بر بام عالم به نمایش بگذاریم. این واقعه آنقدر جاذبه داشت که تحولات سیاسی بعد از خود را هم تحت تاثیر قرار داد و برای ما به عنوان یک سرمایه ملی در حوزه بازدارندگی و توان دفاعی تبدیل شد.
 
وی گفت: شهدا فقط مربوط به دوران دفاع مقدس نیستند و اثربخشی آن‌ها در دوران فتح فاو و آزادسازی بخشی از مناطق در دوران دفاع مقدس نیست. اگرچه آن‌ها در خاک خفته‌اند اما امروز ضامن حیات و عزت جاودان ما هستند. آن‌ها برای ما پایداری را به ارمغان آوردند و به تعبیر الهی شجاعت را به ما آموختند. اکنون فداکاری شهدا زیباترین تجلی مقاومت برای ملت ما محسوب می‌شود. آن دوران شکوهمند باید مشخص باشد و برای رسیدن به این مهم نباید در گذشته متوقف باشیم بلکه باید وقایع را از گذشته به حال بیاوریم تا روح جامعه ملت ایران سیراب شود. برای بیان جنگ باید مثل جنگ بنویسیم و شبانه‌روز و با دلهره فعالیت کنیم تا مبادا زمان و سرمایه‌های ارزشمند از دست برود. موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سند تراکم هویت ماست و هر یک به عنوان ارتشی و سپاهی باید در آن شریک باشیم و برای به ثمر رسیدن و نتیجه دادن این موزه، سپاه همه توان خود را در اختیار سردار قربانی قرار خواهد داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار