آمریکا تمام همکاری‌های نظامی و تجاری خود با روسیه را به حالت تعلیق درآورد

"جان کربی"سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پی مداخله روسیه در کریمه، آمریکا همه همکاری های نظامی بین واشنگتن و مسکو را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، کربی گفت: براساس این تصمیم، تمرین های نظامی و نشست های دوجانبه، توقف کشتی ها و برگزاری کنفرانس هایی در زمینه اجرای طرح های نظامی تعلیق می شوند.

وی افزود: با وجود اینکه پنتاگون در روابط نظامی خود با فدراسیون روسیه که طی سال های اخیر نیز پیشرفت داشته، منافع زیادی کسب کرده است، اما با توجه به حوادث اخیر در اوکراین، تصمیم گرفتیم همه همکاری های نظامی خود را با آن کشور به حالت در آوریم.

این سخنگو اضافه کرد: ما از روسیه می خواهیم برای کاهش بحران در اوکراین تلاش و نیروهای خود را از کریمه خارج کند و به پایگاه های خود بازگرداند.

وی خاطرنشان کرد :نظامیان آمریکا اوضاع را در این منطقه از نزدیک  زیر نظر دارند و در تماس مستقیم با متحدان آمریکا به ویژه کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

از سوی دیگر" مایکل فرومن" ، نماینده ویژه آمریکا در تجارت خارجی روز سه شنبه اعلام کرد آمریکا به علت وقایع اخیر اوکراین ، مذاکرات با روسیه را در زمینه تجارت و سرمایه گذاری به حال تعلیق درمی آورد.

 نماینده ویژه آمریکا در تجارت خارجی گفت : « ما مذاکرات کنونی با روسیه را در مورد تجارت و سرمایه گذاری که هدف از آن تقویت روابط اقتصادی دو کشور بود ، به حال تعلیق درمی آوریم.»

22 فوریه در کیف تغییراتی در دولت ایجاد شد. پارلمان اوکراین ویکتور یانوکوویچ ، رئیس جمهور این کشور را از سمت خود برکنار ، اصلاحاتی در قانون اساسی ایجاد و الکساندر تورچینوف ، رئیس پارلمان را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور تعیین کرد.

یانوکوویچ این وقایع را « کودتا » خواند. مسکو نیز بارها اعلام کرد مشروعیت تصمیمات پارلمان اوکراین را  به رسمیت نمی شناسد.
 
شبه جزیره کریمه که بیشتر مردم آن روس زبان هستند ، نیز از به رسمیت شناختن مقامات جدید اوکراین سر باز زد و تاریخ 25 مه را برای برگزاری همه پرسی در مورد وضعیت این شبه جزیره در اوکراین تعیین کرد.

یکم مارس نیز شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) با این توجیه که « اوکراین در شرایطی فوق العاده به سر می برد و زندگی شهروندان روس و نیروهای نظامی روسیه که براساس توافقنامه ای دوجانبه در شبه جزیره کریمه استقرار دارند ، در معرض تهدید است » ، به مداخله نظامی روسیه در اوکراین اجازه داد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار