توفیق: در این لیگ قهرمانی را می‌توان خرید/ ما مثل تیم‌های دیگر صندوق پری نداریم

سرمربی تیم بسکتبال صنایع پتروشیمی گفت: با شرایطی که در سوپرلیگ وجود دارد، نزدیکترین حس ما این است که قهرمانی را می‌توان با بیشتر خرج کردن در مراحل بالا خرید.

علی توفیق به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از نارضایتی خود به خاطر اضافه شدن یک مرحله به سوپرلیگ بسکتبال گفت: مطمئنا از اضافه شدن مرحله دوم به بازیها راضی نیستم. در ابتدا قرار بود که مسابقات تا روز 26 اسفند تمام شود اما حالا یک مرحله هم اضافه شده است. ما مثل تیمهای متمول دیگر نیستم که قهرمانی را یدک می کشند و به اندازه کافی صندوقشان پر هست. با شرایط فعلی نزدیکترین حس ما این است که قهرمانی را می توان با بیشتر خرج کردن خرید در حالی که ما بودجه محدودی داریم و شرایط اضافه کردن و حتی نگه داشتن بازیکن برای ماههای بیشتر را نداریم. 

جمع کردن بازیکن، بعد از تعطیلات سخت است

وی ادامه داد: یک ماه اضافی در لیگ به ما تحمیل می شود که یا باید قرارداد بازیکن را تمدید و یا فسخ کنیم. با این شرایط مشخص نیست بازیکن خارجی هم به ادامه بازی تمکین کند. این شرایط باید دیده شود چون تاریخ ادامه لیگ هم مناسب نیست. بازیکنان در تمام سال گذشته مشغول بازی بوده اند و استهلاک زیادی داشتند حالا در تعطیلات نوروز به دنبال استراحت هستند. جمع کردن این بازیکنان بعد از استراحت هم کار مشکلی است از طرفی تنها زمان آماده سازی تیم برای مرحله بعد هم همان تعطیلات نوروز است. 

افت تیم بعد از بیرون آوردن چند بازیکن، محسوس است

توفیق در مورد حضور چند بازیکن تیمش در ترکیب برترینهای هر هفته تاکید کرد: همیشه تلاش می کنم بازیکنان دیگر تیم را به چند بازیکن بزرگی برسانم که امسال به خدمت گرفتم اما وقتی برای مثال یونس لاله زاده را تعویض کنم تیم برای دقایقی افت فاحشی خواهد داشت. با توجه به این موضوع هم در تمرینات سعی کرده ایم از نهایت پتانسیل چند بازیکن بزرگ تیم استفاده کنیم و با ایجاد تاکتیکهای انفرادی برای آن پست خاص، بیشترین استفاده را از توانایی های بازیکنان ببریم. برای مثال اگر امیر امینی نفوذ کننده است از نفوذش بیشترین استفاده را انجام دهیم و یا در شرایطی که قبلا کسی به شوتهای محمد کنه ایمان نداشت از پرتابهای این بازیکن استفاده کنیم. خوشحالم که با این شرایط هر هفته این بازیکنان در لیست برترینهای آماری نیز قرار می‌گیرند.  

انتهای پیام/

برچسب ها: توفیق ، صنایع ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار