با حضور سردار فضلی صورت گرفت

رونمایی از تمثال سه شهید شاخص سال 93

شهیده فوزیه شیردل، شهید مولوی، مصطفی جنگی زهی و شهید مالکوم لطیف شباز به عنوان شهدای شاخص برای سال 93 معرفی شده و همچنین اوباما، جان‌کری، شیمون پرز، نتانیاهو و تالیا کرمبه به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه باروت خیس برگزیده شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه نشست خبری سردار علی فضلی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که در باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد، از تمثال سه شهید شاخص سال 93 رونمایی شد.

سردار علی فضلی درباره این سه شهید گفت: شهیده والا مقام فوزیه شیردل اهل کرمانشاه پرستاری بود که در واقعه دلخراش پاوه در سال 58 که همراه شهید گرانمایه شهید چمران بود که توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی افزود: شهید بزرگوار دوم از بین عزیزان اهل سنت است که شهید مولوی مصطفی جنگی‌زهی از مجاهدان فی‌سبیل‌الله است که در خدمت به اسلام و روشنگری دین و آیین به عنوان امام جمعه راسک در سیستان و بلوچستان در سال 90 توسط ضد انقلاب ترور شد و به درجه شهادت نائل آمد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: سومین شهید بزرگوار شاخص برای سال 93 در عرصه بین‌المللی است که مالکوم لطیف شباز ( نوه مالکوم ایکس) نام دارد که بعد از کسب فضائل دینی و علمی و تبلیغ دین خدا و مجاهدت در راه آرمان الهی قبل از حضور در جشنواره‌ای که دعوت شده بود ترور شده و به شهادت رسید.

همچنین رونمایی از تمثال سه شهید شاخص سال 93 با عناوین فرشته‌های خونین‌بال، منادی وحدت ولایی و شهید جهان اسلام توسط سردار فضلی برگزار شد.

سردار عبدالرضا آزادی معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین نیز در حاشیه این مراسم از 22 شهید نام برد که در میعادگاه‌های راهیان نور برای نسل جوان شناسایی می‌شوند و همچنین درباره سه شهید شاخص سال 93 در این باره توضیحاتی ارائه خواهد شد.

سردار یعقوب سلیمانی دبیر ستاد راهیان نور و معاونت گردشگری سازمان بسیج مستعضفین از شهیدان حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شاه‌آبادی، دریادار محمد ابراهیم همتی، سید محمد جعفری کرمانشاهی، هوشنگ وحید دستجردی و هاشم ساجدی به عنوان شهدای پرچم‌دار راهیان نور نام برد.

وی با اشاره به اینکه روز 25 اسفند مراسم جایزه "باروت خیس" به نفر برگزیده‌ای که با نظر مردم انتخاب خواهد شد، انجام می‌شود گفت: "جشنواره رهاورد سرزمین نور" یکی از مردمی‌ترین جشنواره‌هاست که در عرصه تخصصی نیز جشنواره هرمز برگزار می‌شود که بستری برای بخش مردم در جشنواره‌ها است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: بیش از هزار و 240 نفر در انتخاب 35 نفر کاندیدای دریافت "باروت خیس" نظر داده‌اند که در نهایت در این باره 5 نفر برگزیده شدند که عبارتند از اوباما، جان‌کری، شیمون پرز، نتانیاهو و مسئول پارلمانی اتحادیه اروپا و با ارزیابی و نظرسنجی مردمی جایزه به نفر برگزیده اهدا خواهد شد.

وی درباره جزئیاتی از برنامه راهیان نور دریایی گفت: بازدید از بیت شهید رئیس‌علی دلواری که نقش موثری در مبارزه با استعمار انگلیس داشت و بازدید از نیروگاه هسته‌ای بوشهر و روایتگری در شناورهای دریایی و حضور در جزیره خارک که 2 هزار و 834 بار توسط موشک‌باران و بمباران شد و حتی یک روز صادرات نفت ما از آنجا قطع نشد و گشت در دریا و روایتگری در دریا با زیرساخت‌های لازم و نیز روایتگری درباره حماسه اسکورت ناو بریشتون توسط متخصصین آن از دیگر برنامه‌های راهیان نور دریایی است.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداهای دریافت جایزه‌های باروت خیس در دو سایت بسیج و سرزمین نور نظرسنجی شده‌اند که در این زمینه دو نفر یعنی باراک اوباما و تالیا کرمبه بیش از 120 رای آورده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: باروت ، خیس ، مراسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار