ˈسعید اوحدیˈگفت : در ملاقات با وزیر حج عربستان سهمیه قطعی کشور برای سال آینده مشخص شد و به این ترتیب 64 هزار نفر شامل 61 هزار نفر زائر و سه هزار نفر کادر اجرایی در سال آینده می توانند به حج تمتع مشرف شوند که این سهمیه نسبت به امسال تغییری نداشته است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

 اوحدی گفت : در این دیدارها سهمیه قطعی تعدادی از کشورها بر اساس دستورالعمل سازمان کنفرانس اسلامی برای موسم حج سال آینده مشخص شد و همچنان 20 درصد کاهش ظرفیت سال آینده به قوت خود باقی ماند.

وی اضافه کرد: برای پذیرش افراد جدید برای حج تمتع هیچ برنامه ای در سازمان حج و زیارت وجود ندارد زیرا اعزام این افراد، حدود 16 تا 17 سال به طول می انجامد.

اوحدی ادامه داد: تنها شرطی که از چند سال پیش برای زائران قائل شده ایم اعزام افراد بالای 80 سال است که با توجه به آمار مشخص این افراد، برنامه ریزی برای آنها در دستور کار سازمان حج و زیارت است.

اوحدی با اشاره به اعزام زائران به سفر حج عمره و حج تمتع گفت: در بحث حج تمتع در سال جاری 455 کاروان با 63 هزار زائر داریم که از این تعداد 50 کاروان مدینه قبل و مدینه بعد هستند.

اوحدی گفت: تعداد کاروان های حج عمره نیز هفت هزار کاروان است که 830 هزار نفر زائر را پوشش می دهند و ما توانستیم اولویت های حج تمتع را تا 20 بهمن 84 جلو ببریم و کاروان ها تکمیل شد و اولویت های بعدی در سال آینده اعلام خواهد شد.

اوحدی تصریح کرد: برای حج تمتع یک میلیون و 400 هزار نفر و برای عمره نیز شش میلیون و 500 هزار نفر در صف انتظار و در نوبت هستند./س

 


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.