سازمان‌های اطلاعاتی آمريکا به ارزيابی نادرست برنامه‌هاي پوتين در اوکراين، متهم شده‌اند

کمیسیون ویژه مجلس نمایندگان آمریکا در امور اطلاعاتی ،تحقیقاتی در خصوص فعالیت سازمان‌های امنیتی انجام داده که برنامه‌های روسیه را برای استقرار نیرو در اوکراین به موقع گزارش نداده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ کمیسیون ویژه مجلس نمایندگان آمریکا در امور اطلاعاتی تحقیقاتی در خصوص فعالیت سازمانهای امنیتی انجام داده که برنامه های روسیه را برای حضور نظامی در اوکراین به موقع گزارش نداده اند. 

به نوشته روزنامه اینترنتی روسی لنتا مایک راجرز رئیس کمیسیون اعلام کرد هدف تحقیقات نشان دادن این مساله است که چرا دفتر سازمان امنیت ملی آمریکا (او.دی.ان.آی) هیچ اطلاعی در مورد برنامه های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای استقرار نیرو در اوکراین در اختیار نداشته است. 

(او.دی.ان.آی) اواخر ماه فوریه اعلام کرد با وجود تمرینات نیروهای روسی و تحت کنترل گرفتن ساختمان‌های اداری و فرودگاه کریمه، روسیه قصد حمله به اوکراین را ندارد. این گزارش بیست و هفتم فوریه در اختیار کنگره قرار گرفت.  

به گفته راجرز این درحالی است که برخی سازمان‌های اطلاعاتی دیگر از قبیل سی.آی.ای درست عکس این موضع را گزارش داده و اعلام کرده بودند براساس داده های آن‌ها تمرینات نظامی و به دست گرفتن مراکز دولتی به منزله آماده کردن مستقیم زمینه حمله روسیه به اوکراین بوده است. 

به گفته وی هنوز برای اشاره به بی کفایتی نیروهای سازمان زود و تفاوت گزارش های گروه‌های اطلاعاتی با تفاوت در سبک کار آن ها مرتبط است. 

دفتر امنیت ملی آمریکا (او.دی.ان.آی) در سال2014 ایجاد شده است. این سازمان وظیفه هماهنگ کردن فعالیت سایر سازمان های امنیتی و تنظیم سیاست اطلاعاتی واحد کشور را بر عهده دارد و 16سازمان زیر نظر آن فعالیت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار