رودهن/

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی و رسیدن به خوداتکایی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: اقتصاد مقاومتی تلاش برای کاهش وابستگی ها، تاکید بر مزیت های رقابتی داخلی و رسیدن به خوداتکایی است.

ˈعلیرضا ایرانبخشˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اقتصاد مقاومتی را ˈمقاوم سازیˈ، آسیب زدایی، ترمیم ساختارها و نهادهای موجود اقتصادی برشمرد.

رییس واحد رودهن در خصوص جنبه های مختلف و شاخص های اصلی اقتصاد مقاومتی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند اقتصاد مقاومتی باید دانش بنیان باشد و بتواند موانع را از سر راه خود بردارد که این امر مهم با گسترش دانش و اندیشه بشر و با توسعه و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای دیگر بخوبی پیش می رود.

وی اقتصاد مقاومتی را مهمترین منظومه فکری ـ اقتصادی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رهبر فرزنه انقلاب این موضوع را به عنوان یک اصل برای اداره اقتصادی کشور مطرح فرموده اند که این مدل اقتصادی بهترین رویکرد برای برون رفت از مشکلات احتمالی اقتصادی کشور است.

رییس واحد رودهن افزود: اگر به طور خلاصه بخواهیم مروری بر سیاست های اقتصادی ابلاغ شده داشته باشیم می توان به اهمیت موضوع و نقش اساتید دانشگاه در این امر بسیار خطیر و ضرورت فوق العاده اقتصاد مقاومتی پی برد.

ایرانبخش گفت: یکی از بخش های توسعه ما اقتصاد و خاصیت اقتصاد در یک چنین شرایطی، اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی در واقع اقتصادی است که در برابر کارشکنی و خیانت دشمن همراه با مقاومت باشد، یعنی اقتصادی که روند رو به رشدی با کمترین ضریب آسیب پذیری اقتصادی در کشور را داشته باشد.

رییس واحد رودهن گفت: سخنان رهبرمعظم انقلاب حاکی از آن است که اقتصاد باید رو به رشد و توسعه باشد یعنی به یک ملت امکان بدهد در هر شرایطی توسعه و شکوفایی داشته، سیستم اقتصادی کشور جوابگوی نیازهای مردم و تضمین کننده توسعه و پیشرفت باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی با تلاش و ابتکار دانشگاهیان وهمه صاحب نظران محقق می شود و با استفاده از ظرفیت افزایش تولید واشتغال می تواند حماسه ای بی بدیل خلق کرد.

رییس واحد رودهن همچنین از برگزاری کنفرانس ملی نقش صنعت کشاورزی در اقتصاد مقاومتی در واحد رودهن خبر داد و افزود: این دانشگاه روز بیست ویکم اسفند ماه 1392 کنفرانس ملی نقش صنعت کشاورزی دراقتصاد مقاومتی را برگزار می کند.

وی گفت: در پی ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری برگزاری این کنفرانس نقطه عطفی برای واحد رودهن خواهد بود و این دانشگاه افتخار دارد برای نخستین بار چنین کنفرانسی را برگزار کند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.