مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

كشف بيش از 500 تن انواع مواد مخدر در 11 ماهه سال‌جاري

مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر از كشف بيش از 500 تن انواع مواد مخدر در 11 ماهه سال‌جاري خبر داد و راه‌اندازي كميته‌هاي ويژه اطلاعاتي مبارزه با مواد مخدر در 4 استان مرزي كشور را از برنامه‌هاي مهم حوزه مقابله ستاد در سال آتي خواند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، عليرضا اكبرشاهي در مراسم آغازين پنجمين دوره كارگاه آموزشي باقرالعلوم ويژه ارتقاي آموزشي كارشناسان حوزه مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر كه به مدت سه روز در مجموعه فرهنگي شقايق برگزار شد، گفت: توجه و دغدغه مقام معظم رهبري مدظله العالي در عرصه مبارزه در سياست‌هاي كلان ابلاغي از سوي ايشان به سران قواي سه گانه حايز اهميت است كه همه دستگاه‌هاي مسئول و دست اندركاران حوزه مقابله با مواد مخدر بايد در اين امر بسيج شوند.

وي اظهار داشت: رسيدگي به مطالبات به حق مردمي در مبارزه قاطع و مؤثر با توزيع‌كنندگان و خرده فروشان مواد مخدر و پاكسازي شهرها از معتادان ولگرد و متجاهر بسيار مهم و از برنامه‌هاي اولويت دار حوزه مقابله با عرضه ستاد است.

مديركل مقابله با عرضه ستاد ادامه داد: تلاش‌هايي كه از قبل در جهت جلوگيري از عميق شدن نفوذ باندها به داخل و سوق دادن مقابله با قاچاقچيان به حوزه مرز و جدار مرز صورت گرفته همگي خوب و نتيجه‌بخش بوده است، به طوري كه اكنون بالغ بر 80 درصد كشفيات ما در استان‌هاي مرزي و حاشيه مرز صورت مي‌گيرد.

اكبرشاهي در ادامه از فعال شدن كميته ويژه اطلاعاتي مبارزه با مواد مخدر در چهار استان مهم مرزي شرق و جنوب شرق كشور خبر داد و گفت: هدف از اين اقدام، تشديد ضربه‌زني به شبكه‌ها و باندهاي قاچاق مواد مخدر و روانگردان است.

وي با تأكيد بر اين كه اعتقاد داريم مرحله كشف پايان كار نيست بلكه آغاز آن است، خواهان تلاش و جديت شوراهاي هماهنگي در كشف زواياي پنهان پرونده‌هاي مواد مخدري و ضربه به بنيان‌هاي اقتصادي قاچاقچيان از طريق شناسايي و مصادره اموال و دارايي‌هاي آنان شد.

اكبرشاهي در ادامه، برگزاري اين دوره آموزشي و دستاوردهاي مثبت حاصل از دوره‌هاي گذشته و استمرار آن در سنوات آتي را مهم ارزيابي كرد و گفت: در سال آتي نشست‌ هم‌انديشي استان‌هاي همجوار در 5 منطقه از كشور برگزار خواهد شد، كه از شركت‌كنندگان مي‌خواهيم نسبت به تهيه و تدوين اطلس‌هاي استاني در موضوعات مختلف مقابله‌اي اقدام كنند، همچنين دبيرخانه شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان‌ها در جهت افزايش تبادل اطلاعات في‌مابين دستگاه‌هاي مقابله‌اي و استان‌هاي هر منطقه تلاش كنند.

وي ابراز اميدواري كرد كه با اهتمام مجموعه شوراهاي هماهنگي و دستگاه‌هاي عضو شاهد افزايش توفيقات حوزه مقابله ستاد در پاسخگويي به مطالبات به حق مردم شريف كشورمان از طريق تشديد ضربات وارده بر پيكره شبكه‌ها و باندهاي قاچاق و برخورد مؤثر با خرده فروشان و توزيع كنندگان مواد و در نتيجه دستيابي به جامعه‌اي ايمن‌تر و سالم‌تر باشيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، امسال ، تن ، عرضه ، آتی ، عرصه ، آموزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.