فاتحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"واردات" به سقوط تولیدات دامن می‌زند

یک کارشناس اقتصادی گفت: قسمتی از عرضه کالا شامل واردات می‌شود، هر چه سهم واردات بیشتر باشد به طور طبیعی سهم تولید کاهش می‌یابد.

میرحسین فاتحی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: در علم اقتصاد در محاسبه درآمد ملی همیشه تولید مقابل واردات است یعنی قسمتی از عرضه کالا شامل واردات مهم می‌شود. هر چه سهم واردات بیشتر باشد به طور طبیعی سهم تولید کاهش می‌یابد.
 
این اقتصاد‌دان با بیان اینکه با ورود کالاهای خارجی تولید داخل جایگاه خود را از دست می‌دهد اضافه کرد: فقط به معنی جابه‌جایی یک محصول نیست با افراط در واردات عملاً یک فرآیند را از چرخه اقتصادی خارج یا تضعیف می‌کنیم و خروج یک فرآیند به معنی خروج نهاده‌ها، نیروی کار و تکنولوژی و بسیاری از فاکتورهای دیگر می‌باشد.
 
فاتحی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر برندهای ملی ما مثل فرش، پسته، زعفران توسط کشورهای دیگر تولید می‌شود و اگر به این موضوع بی‌تفاوت باشیم نوع ایرانی آن کم‌کم جایگاه اصلی خود را از دست می‌دهد.
 
این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه قطعاً صاحبان مشاغل و تولید کننده‌ها ترجیح می‌دهند به جای پرداخت مالیات به دولت بیمه کارگران و هزینه‌هایی از این دست، کالا را از خارج با قیمت ارزانتر و زحمت کمتر وارد کنند اما آنچه در این میان مهم است از بین رفتن فرآیند و چرخه‌ی تولید داخلی است.
انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، واردات ، کالا ، عرضه ، برند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار