مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور؛

یک میلیون و ۴۵۶هزار بانوی ایرانی مزین به نام، القاب و کنیه‌های حضرت زینب(س)

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ثبت احوال کشور گفت:یک میلیون و 456 بانو در ایران به نام، القاب و کنیه‌های حضرت زینب (س) نامگذاری شده‌اند.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهدی تدین با بیان این‌که نام عقیله از اسامی دیگر حضرت زینب(س) است، گفت: 900 هزار خانم زینب و 2000 خانم نیز عقیله هستند که در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: از کنیه‌های ایشان ام‌کلثوم  است که 23هزارو 45 بار  و از القاب حضرت زینب (س) نام‌های فاضله 2229 بار و کامله 3497 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

وی همچنین گفت: نام کبری نیز قریب به 416 هزار بار برای نوزادان دختر ایرانی انتخاب و در این پایگاه به ثبت رسیده است.

زینب در لغت به معنی زین، آراستن و آرایش و خوبی است و نیز به معنی درختی خوش منظره و زیباست. زینب کبری نام دختر امیرالمومنین علی (ع) و فاطمه زهرا (س) است که از زنان فاضل و عالم مفسر قرآن کریم و عقیله بنی هاشم به حساب می‌آید فضائل و جلالت و شأن والای او فراتر از آن است که در ظرف قلم و کاغذ بگنجد و تاریخ پس از گذشت چندید قرن در تغییر شخصیت آن بانوی بزرگوار عاجز مانده است.

هر کس نام فرزندش را زینب بگذارد و حرمت این نام را نگه دارد به زینت دین و اخلاق آراسته می‌شود، کما این‌که حضرت زینب (س) با صلابت و درایت خود پس از حادثه عاشورا زینت خاندان عصمت و طهارت را حفظ کرد و خطبه‌های متین و حکیمانه او در بازار کوفه و مجلس یزید عظمت اهل بیت(ع) را در تاریخ بشریت ترسیم کرد و از روی یقین و باور به یزید اعلام می‌کند که همه کیدو شیطنت خودش را بکار گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت ، احوال ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار