عبداللهی در دیدار نماینده ویژه سوئد در امور افغانستان

تحقق برنامه‌های راهبردی برای رفع مشکلات افغانستان

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار با نماینده ویژه کشور سوئد در امور افغانستان وپاکستان گفت : راه حل های راهبردی که برای حل مشکلات کشور افغانستان و فراهم شدن زمینه بازگشت پناهندگان مورد توافق دو طرف قرار گرفته است می بایست محقق شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در دیدار با تروو نماینده ویژه کشور سوئد در امور افغانستان و پاکستان و پیتر تیلر سفیر سوئد در تهران با اشاره به خدمات جمهوری اسلامی ایران برای پناهندگان افغان بر ضرورت کمک های جدی کشورهای غرب برای بازسازی افغانستان و تحقق وعده ها در این زمینه تأکید کرد .

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ، ایجاد مسکن مناسب ، فراهم نمودن زمینه های اشتغال ، ایجاد فضای مناسب آموزشی ، ایجاد و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی و ایجاد و گسترش مراکز حرفه آموزشی را از برنامه های مورد توافق دانست و بر تلاش بیشتر کشورهای غربی و سازمان های بین المللی برای تحقق این برنامه ها تأکید کرد .

وی همچنین به اشاره به اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم گفت : جمهوری اسلامی ایران هزینه های زیادی را پرداخت نموده و شهدای زیادی را در این راه تقدیم نموده است .

عبداللهی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان و فراهم نمودن زمینه مناسب برای اخذ آراء پناهندگان افغانی ساکن در ایران خبر داد.

تروو نماینده ویژه کشور سوئد در امور افغانستان و پاکستان نیز در این دیدار از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک و پشتیبانی به پناهندگان افغانی طی چند دهه اخیر تجلیل نمود و نقش ایران را در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر مثبت و قابل توجه ارزیابی کرد .

وی با اشاره به سفر 4 سال گذشته خود به تهران و بازدیدهای صورت گرفته از مرز مشترک ایران افغانستان از همکاری های جمهوری اسلامی ایران با کشور سوئد قدردانی نمود و خواستار همکاری مشترک دو طرف جهت اجرای پروژه های مشترک در داخل خاک افغانستان و مناطق مرزی مشترک با جمهوری اسلامی ایران در امر توسعه عمرانی و اقتصادی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار