وزیر نیرو چالش اصلی کشور را ، کمبود منابع آبی دانست و گفت: استان کرمان از حیث پیش قدم شدن برای تأمین آب، از برجسته ترین و پیشروترین استان هاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حمید چیت چیان دیشب در نشستی با نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی حوزه وزارت نیرو ، در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان، مدیریت مصرف آب را، اولویت اصلی در حوزه آب عنوان کرد و افزود: کشور ایران در منطقه ای خشک قرار دارد و میزان بارش کم‌ در استان کرمان و سایر استان‌های همجوار، مشکلات را مضاعف کرده است.

وی ادامه داد: برای مدیریت آب به برنامه‌ ریزی صحیحی نیازمندیم و مدیریت آب تنها به عهده دولت نیست ، بلکه مردم هم در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.

وزیر نیرو به مدیریت مصرف صحیح در بخش کشاورزی، صنعت و شرب اشاره و بر اصلاح شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی و در نوع کشت‌ها تأکید کرد.

چیت چیان در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه طی 15 سال گذشته در طرح فاضلاب کرمان، 56 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای اتمام طرح فاضلاب کرمان استفاده شود ، چرا که این طرح برای اتمام، به 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیازدارد.

وزیر نیرو در ادامه ، به طرح انتقال آب از بهشت آباد به شمال کرمان اشاره کرد و گفت: در وزارت نیرو در این زمینه مطالعاتی انجام شده است و سه شنبه هفته آینده نیز با حضور پنج استاندار مرتبط با این طرح ، جلسه داریم که امیدواریم به نتیجه برسیم.

وی افزود: هر چند که کارهای مقدماتی این طرح انجام شده است لذا باید کارهای اجرایی را هرچه زودتر آغاز کنیم.

چیت چیان بر اتمام پروژه سد صفارود و تسریع کار در طرح های مختلف از جمله سد قدرونی تاکید و خاطر نشان کرد: برای تامین آب استان کرمان به مطالعات جامعی نیاز است که همه باید به طور یکجا و جدی در دستور کار قرار گیرند.

وزیر نیرو به تأمین آب و برق مسکن مهر در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: در این زمینه برای هر استان با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، مدیران آب و برق استان ها و معاونت عمرانی استانداری ، جلسه ای ویژه تشکیل می شود ، چرا که باید به سرعت کار برق رسانی و آب رسانی مسکن مهر انجام شود./س


برچسب ها: منابع ، آب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.