جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا تشریح کرد:

رایزنی پاکستان با تروریست‌ها برای آزادی 5 مرزبان ربوده شده/ تربیت "کماندو" توسط سپاه و ارتش برای مرزبانی

جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: آخرین خبری که از وضعیت پنج مرزبان ایرانی داریم این است که مرزبان طرف مقابل یعنی پاکستان در حال رایزنی با تروریست‌ها برای آزادی 5 مرزبان ربوده شده است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار احمد گراوند صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در سال جاری 70 تن انواع مواد مخدر در نقطه صفر مرزی کشور توسط نیروهای مرزبانی ‌کشف شده است‌.
 
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در راستای حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، 72 نفر از عناصر مسلح که قصد ورود به کشور را داشتند یا دستگیر شده یا کشته شدند.
 
گراوند خاطرنشان کرد: درگیری‌های مسلحانه‌ای که در غرب داشتیم منجر به تلفاتی برای دشمن شد ضمن اینکه تعدادی از سربازان مرزبانی نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
 
وی گفت: د‌ر حال حاضر اقدامات همه جانبه در شرق کشور با همکاری سپاه پاسداران داریم و مصمم هستیم خلأهای مرزی را زیرپوشش داده و با هرگونه تردد  با جدیت برخود کنیم.
 
گراوند در پاسخ به سوالی در ارتباط با وضعیت پنج مرزبان جمهوری اسلامی که به اسارت نیروهای تروریستی "جیش‌العدل" درآمده‌اند خاطرنشان کرد: هر زمان که مشکلی در مرزها با دیگر کشورها داشته باشیم سریعا مقدمات ملاقات با مقامات کشور همسایه را فراهم می‌کنیم و در این ارتباط هم ملاقات‌هایی با مقامات پاکستان انجام شد‌.
 
وی بیان کرد: بعد از اینکه هیئتی از ایران به بلوچستان پاکستان اعزام شد، ملاقات برای بررسی وضعیت مرزبانان زندانی بین مسئولان مرزبانی ایران و پاکستان صورت گرفت.
 
جانشین فرماندهی مرزبانی ناجا ادامه داد: پاکستان و افغانستان کنترلی به نوار مرزی خود ندارند و مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورند.
 
گراوند گفت: آخرین خبری هم که از وضعیت پنج مرزبان ایرانی داریم این است که مرزبان طرف مقابل یعنی پاکستان در حال رایزنی با تروریست‌هاست که اقدام لازم را نیز انجام دهد و هر زمان هم که از مرزبانی پاکستان از وضعیت مرزبانان ایران‌ جویا شدیم اعلام کردند پیگیر هستند و جواب قطعی به ما ندادند.
 
جانشین فرمانده مرزبانی ناجا د‌ر بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در نوار مرزی از دستگاه‌های فناوری روز استفاده می‌کنیم و قرارداد‌ی هم با سپاه و ارتش بستیم که آنان کماندوهایی برای فعالیت در دریا و خشکی برای مرزبانی ناجا تربیت کنند.
 
وی بیان داشت: مراکز آموزشی مرزبانی با استفاده از مجرب‌ترین اساتید در حال آموزش‌های مختلف به  مرزبانان هستند و با یک جدیت بیشتری در مرزها به ویژه در شرق، شمال غرب و غرب برنامه‌هایی برای توانمندی بیشتر مرزبانان داریم.
 
گراوند در ارتباط با اعتبارات مرزبانی هم گفت: فرمانده ناجا قول داده از اعتبارات ناجا به مرزبانی هم کمک کند که در مرزهای شرق کشور آمادگی خود را بیشتر کنیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
آماده شهادت
۱۶:۱۵ ۰۵ فروردين ۱۳۹۳
با سلام ۰این یزیدای زمان رو باید از روی زمین برداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۳
الان به فكر افتادي.....
آخرین اخبار