ساکت: با این شرایط امکان خصوصی‌سازی سرخابی‌ها وجود ندارد/ نقطه تاریک فوتبال ما سن رسیدن به بلوغ فنی بازیکنان است

مدیر باسابقه فوتبال کشورمان گفت: با توجه به شرایط حاکم بر فوتبال ایران و عدم پرداخت حقوق فوتبال امکان خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس با این سرعت وجود ندارد.

محمدرضا ساکت در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: خصوصی‌سازی یک امر اجتناب‌ناپذیر در همه عرصه‌ها است و باید اشاره کنیم که این موضوع لزوم و ضرورت خود را اثبات نموده است اما اجرای بحث خصوصی‌سازی در استقلال و پرسپولیس به دلیل پیچیدگی‌هایی که در این 2 باشگاه وجود دارد با این سرعت امکان‌پذیر نیست.  
 
وی تصریح کرد: امروزه و با توجه به عدم پرداخت حقوق فوتبال باشگاه‌ها نمی‌توانند استقلال مالی پیدا کنند و همچنین به دلیل عدم وجود اقتصاد پایدار در حوزه فوتبال در ایران تیم‌ها نمی‌توانند درآمدزایی لازم برای تامین هزینه‌های خود را داشته باشند.  
 
مدیرعامل باسابقه کشورمان در حوزه فوتبال افزود: راهکار واگذاری استقلال و پرسپولیس در این روزها واگذاری آنها به صورت مرحله‌ای است به گونه‌ای که در مرحله اول این دو تیم به صنایع مادر همچون نفت، پتروشیمی، مس، فولاد و شرکت‌های خودروسازی واگذار شوند زیرا وزارت ورزش با توجه به دغدغه‌های کلان خود در مباحث عمرانی و وجود حدود 4000 پروژه عمرانی نیمه‌تمام نمی‌تواند خود به خوبی از این 2 تیم حمایت کند.  
 
ساکت تصریح کرد: باید با برنامه‌‌ریزی مناسب و واگذاری این 2 باشگاه به صنایع مادر در مرحله نخست آن‌ها را از شرایط نابسامان فصلی خارج کنیم و قطعا در این برهه زمانی واگذاری تیم‌ها در قالب بورس و فرابورس و یا واگذاری به هواداران و پیشکسوتان با چالش‌های جدی روبرو خواهد شد.  
 
وی در ادامه در این خصوص اظهار داشت: استقلال و پرسپولیس صرفا 2 برند اجتماعی قدرتمند به شمار می‌روند و در سایر زمینه‌ها همچون مباحث اقتصادی، مدیریتی، برنامه‌ریزی، تاسیسات و تیم‌های پایه دارای ضعف‌های متعددی هستند که قطعا واگذاری تیم‌ها به صنایع قدرتمند و رساندن سرخابی‌های پایتخت به ثبات مالی از طریق این صنایع می‌تواند ضمن حل نمودن مشکلات 2 تیم در مباحث ذکر شده آن‌ها را برای واگذاری به طرفداران در مراحل بعدی آماده کنند.  
 
مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان همچنین از زردپوشان اصفهانی به عنوان الگویی موفق در زمینه واگذاری به صنایع یاد کرد و گفت: موفقیت کسب شده توسط سپاهان در سال‌های اخیر به دلیل وجود ثبات در همه بخش‌ها و داشتن برنامه‌های استراتژیک است که از جمله این برنامه‌ریزی‌ها می‌توان به تقویت تاسیسات باشگاه با خرید بهترین مجموعه‌های شهر اصفهان همچون مجموعه باغ فردوس برای تیم و نیز راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی سپاهان از 7 سال پیش یاد کرد.  
 
ساکت در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به ضعف فوتبال کشورمان در زمینه جوان‌سازی لیگ‌های کشور اشاره کرده و اظهار داشت: با توجه به آمار موجود در سازمان لیگ در فصلی که رو به پایان است حداقل بهره‌برداری از بازیکنان اتفاق افتاد و تعداد بازیکنان زیر 21 سال در تیم‌های حاضر در لیگ محدود به یکی دو نفر می‌شود که شاید مجموع دقایق بازی‌های آن‌ها برای تیم‌هایشان به 50 دقیقه هم نرسد و این آماری بسیار ناامید کننده برای فوتبال ایران است و باید راهکارها و الزامات مورد نظر در این زمینه اجرا شود تا در فصل آینده خلأ حضور بازیکنان جوان در کشور احساس نگردد.  
 
وی افزود: حتی تیم امید ما نیز که به مسابقات بین‌المللی اعزام شهر در حدی بود که بازیکنان آن برای مسابقات آتی قابل استفاده نیستند و در میان 16 باشگاه حاضر در لیگ نیز فقط 6 باشگاه وجود دارند که به بازیکنان جوان خود بیش از 300 دقیقه میدان داده‌اند و این آمار برای سایر باشگاه‌ها زیر 100 دقیقه است.  
 
ساکت همچنین به سن رسیدن به بلوغ فنی در فوتبال کشورمان هم اشاره کرد و گفت: نقطه تاریک فوتبال ایران سن پختگی و بلوغ فنی بازیکنان است و در حالیکه بازیکنان باید در سن 20 سالگی به بلوغ برسند در ایران این سن به 25 و بعضا بالاتر نیز می‌رسد.  
 
مدیر با سابقه فوتبال کشورمان در پایان در خصوص شانس ایران برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: ایران به صورت بالقوه شرایط میزبانی جام ملت‌ها را دارد به شرط آنکه خیلی زود و با برنامه‌ریزی مناسب امکانات سخت‌افزاری این امر را فراهم کنیم و سعی کنیم با کسب میزبانی این رقابت‌ها به موفقیتی در زمینه دیپلماسی ورزشی دست پیدا کنیم.  
 
انتهای پیام/  

برچسب ها: ساکت ، ضرورت ، استقلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار