سمنان/

افزایش دو برابری سرعت قطارها در راه آهن شمال شرق

تبديل سوزن هاي تراورس چوبي به سوزن هاي تراورس بتني، در راه آهن ايران باعث افزايش سرعت سير و ايمني بيش از پيش قطارها در شمال شرق می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، مديركل راه آهن شمالشرق از افزایش دو برابری سرعت سیر قطارها در ايستگاههايي كه نياز به توقف ندارند،خبر داد و گفت: با اتمام پروژه تبديل سوزن هاي تراورس چوبي به سوزن هاي تراورس بتني، ايمني و سرعت سير قطارها در ايستگاههايي استان سمنان و شمال شرق کشور از 80 كيلومتر بر ساعت تا 160 كيلومتر بر ساعت قابل افزايش است.
 امير حسين تاوپور مديركل راه آهن شمالشرق در جمع خبرنگاران،از افزایش سرعت و ايمني قطارها این منطقه خبر داد و افزود: پ
تاوپور از وجود 179 دستگاه سوزن در راه های ریلی شمالشرق کشور خبر داد و اظهار کرد: كار تعويض اين سوزن ها که توسط چند اكيپ شركت تراورس و از ايستگاه سرخدشت در حال انجام است، در اکثر ايستگاههاي اين اداره كل، اجرايي شده است.
تاوپور تصريح كرد: هزينه كل اين پروژه رقمي بالغ بر 458 میلیارد و 550 میلیون ريال است كه اين مبلغ بدون در نظرگرفتن هزينه هاي جانبي از جمله هزينه هاي مسدودي خطوط و توقف قطارها و... محاسبه شده است.مديركل راه آهن شمالشرق با اشاره به مزاياي اجراي این پروژه تصریح کرد: نخستین مزیت این طرح این است که اجراي این پروژه ،باعث افزايش ايمني سير قطارها و كاهش وقوع سوانح احتمالي می شود. همچنین با توجه به اينكه يكي از اهداف شركت راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ كاهش زمان سير قطارها جهت تامين رفاه حال بيشتر مسافرين است با اجراي اين پروژه، سرعت سير قطارها در ايستگاههايي كه نياز به توقف ندارند از 80 و 100 كيلومتر بر ساعت تا 160 كيلومتر بر ساعت قابل افزايش است.
مديركل راه آهن شمالشرق اضافه کرد: با توجه به اينكه سوزنهاي جديد به علت وجود تراورسهاي بتني، داراي وزن بيشتري هستند،ايستايي و مقاومت بيشتري در برابر نيروهاي وارده نیز خواهند داشت كه اين امر سبب كاهش خرابي ها و سهولت در نگهداري و به دنبال آن كاهش هزينه هاي نگهداري خواهد شد.
وی همچنین گفت: از ديگر مزاياي اين سوزنها،حذف اتصالي و جوشكاري پيوسته محل درزها و استفاده از عايق شيميايي بجاي اتصالي هاي علائم است./س
برچسب ها: سرعت ، قطار ، راه آهن ، شمالشرق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.