تبریز/

بازار تبریز بزرگترین بازار سر پوشیده آسیا

بازار بزرگ تبریز یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده ایران و آسیاست و چون دیگر بازارها مشتمل بر راسته‌ها، تیمچه‌ها، مسجد‌ها و سراهای متعدد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، بازار بزرگ تبریز از بازارچه‌ها و سراهای مختلف تشکیل شده که از جمله بازارچه‌های آن می‌توان به بازار امیر ، بازار شیشه گرخانه، بازار کفاشان، راسته بازار ،بازار صادقیه ، بازار عباچی و بازار بلورفروشان یا بازار قیزبستی اشاره کرد.

بازار امیر ، یکی از پررونق‌ترین بازارهاست ، قبلا در بازار امیر لباس و پوشاک فروخته می‌شد ولی از چندین سال گذشته به علت موقعیت خوب بازار تمام مغازه‌ها را تبدیل به طلافروشی و جواهر فروشی کرده اند.

همچنین بازار شیشه گرخانه چنان که از اسمش پیداست گویا در زمان های قدیم اکثر مغازه ای آن شغل شیشه سازی و شیشه فروشی داشتند ولی اکنون لوازم التحریر ، وسایل آرایشی و...جای شیشه فروشی را به خود گرفته است.

از دیگر بازارها بازار کفاشان است ، این بازار همچنان که از نامش پیداست از قدیم تا حال محل فروش انواع کفش‌ها می‌باشد و گویا سراها و تیمچه‌های موجود در این بازار نیز به همین علت ساخته شده است که در آنجا کفش می‌دوختند و در خود بازار عرضه می‌کردند اکنون نیز این بازار یکی از بهترین محل‌های فروش کفش معروف تبریز است.

یکی از بازارهای بزرگ دیگر راسته بازار است که تعداد تیمچه‌ها و راسته‌هایش نشانگر عظمت و بزرگی این بازار است. راسته بازار را بازار ملی می‌نامند چون همه چیز در آنجا عرضه می‌شود.

از جمله تیمچه‌ها و سراهای راسته بازار می‌توان به سرای شیخ کاظم ، سرای میرزا مهدی ، سرای گرجیلر ، سرای نو و میانه حاج سید حسین ، تیمچه‌ها و سراهای دودری (ایکی قاپولار)، تیمچه حاج صفر علی ، سرای میرزا جلیل ، دالان خان ، سرای کچه چی لر اشاره کرد.

بازار فرش تبریز بازار صادقیه است که به انتهای آن راسته کهنه نیز گفته می‌شود.

بازار بلورفروشان یا بازار قیزبستی نیز محل عرضه بهترین بلور و لوازم شیشه ای بود که امروزه محل فروش لوازم التحریر و ... است.
 
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: بازار ، تبریز ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.