"بروز عفونت" در سالمندان بدون علامت است

بر اساس تحقیقات، در اغلب موارد بروز عفونت در سالمندان در مراحل اولیه بیماری بدون علامت مشخصی است که این موضوع موجب تاخیر در تشخیص بیماری و بروز عوارض خطرناک می‌شود.

علیرضا توسلی استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سالمندی فرآیند پیچیده‌ای است که در آن تغییرات گسترده‌ای در وضعیت بدنی بوجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در افراد سالمند استعداد ابتلا به عفونت‌ها افزایش می‌یابد تاکید کرد: بر اساس تحقیقات در اغلب موارد بروز عفونت در سالمندان در مراحل اولیه بیماری بدون علامت مشخصی است و این موضوع می‌تواند برای فرد بیمار مشکل ساز باشد.

توسلی افزود: نبود علامت مشخص بروز عفونت، موجب تاخیر در تشخیص بیماری و بروز عوارض خطرناک و در مواردی مرگ سالمند مبتلا به بیماری عفونی می‌شود.

وی با بیان اینکه در افراد سالمند، عفونت‌ها شایع تر بوده و خطر مرگ بالاتر است، اظهار داشت: برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که شیوع برخی از بیماری‌های عفونی در بین سالمندان در طی چند سال گذشته افزایش یافته است.

توسلی خاطرنشان کرد: همانطور که باید به بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت، سرطان، فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی در سنین سالمندی توجه جدی کرد، به بیماری‌های عفونی نیز باید توجه ویژه کرد و با معاینات و آزمایش‌های منظم و دوره‌ای این بیمار‌ی‌ها را در مراحل اولیه تشخیص و در جهت درمان آن‌ها اقدام به موقع انجام داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سالمند ، بیماری ، عفونی ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.