ابراز امیدواری "باروسو" برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران اوکراين

رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد همچنان درباره تلاش ها برای پیدا شدن راه حلی سیاسی از طریق گفتگو برای اوکراین امیدوار است و اروپا در این خصوص خواستار رویارویی نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا شنبه در آتن اعلام کرد همچنان درباره تلاش‌ها برای پیدا شدن راه حلی سیاسی از طریق گفتگو برای اوکراین امیدوار است و اروپا در این خصوص خواستار رویارویی نیست.

باروسو که در آتن در ششمین نشست مناطق و شهرها شرکت کرده است حدود 10 بار کلمه صلح را در سخنان خود تکرار کرد و توضیح داد «» هدف اتحادیه اروپا برای اوکراین بسیار روشن است : صلح ، ثبات و رفاه .»

وی اطمینان داد:« ما هیچ بلند پروازی در خصوص اوکراین نداریم. ما تلاش می کنیم به شرکای روس خود بفهمانیم که مشارکت با اتحادیه اروپا علیه روسیه نیست.»

باروسو تاکید کرد:«ما در خصوص اوکراین خواستار رویارویی نیستیم.»

رئیس کمیسیون اروپا افزود:«آنچه ما نیاز داریم صلح ، صلح منطقه ای و صلح قاره ای و صلح جهانی است.»

وی افزود:« به این سبب ، من همچنان امیدوارم تا تلاشی برای دستیابی به راه حلی صلح آمیز از طریق گفتگو انجام شود و این تلاش شامل دولت اوکراین نیز خواهد شد.»

باروسو همچنین گفت :« صلح ارزشمندترین چیز در اروپا است .»

،اتحادیه اروپا این هفته متعهد شد به اوکراین که در آستانه ورشکستگی است 11 میلیارد دلار کمک کند و پنجشنبه تصمیم گرفت پیش از انتخابات 25 مه در این کشور بخش سیاسی توافقنامه با کیف را امضا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار