یک مستندساز:

چرا مسئولان فرهنگی سراغی از مستندسازان متدین نمی‌گیرند؟

با وجود داشتن جوان‌های مستندساز و متدین اما هیچ‌کسی سراغی از آنها نگرفته و اوج این موضوع را می‌توان در افراد انقلابی انیمیشن‌ساز ببینیم.

محسن یزدی، مستندساز، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره حوزه فرهنگ گفت: رهبری یک جمله معروفی دارد که من معنی غریب و مضمون آن را به خاطر دارم و این است که «من نگرانی‌های اساسی برای سیاست و اقتصاد ندارم اما آن چیزی که گاهی اوقات به خاطر آن از خواب می‌پرم مسئله فرهنگ است».
 
وی ادامه داد: با وجود به این فرمایش آقا متوجه می‌شویم که فرهنگ به عنوان زیربنا و سیاست و اقتصاد به عنوان روبنا مطرح شده‌اند زیرا فرهنگ قادر به جهت‌دهی به همه این موارد و رفع همه مشکلات است.  

وی اظهار داشت: البته نگرانی‌های ایشان مربوط به این زمان و زمان‌های گذشته نبوده بلکه مربوط به همه سالهاست زیرا این موضوع در سالهای جنگ آغاز و سپس ادامه پیدا کرد و اکنون به وضوح اثرات آن را در فرهنگ مردم می‌بینیم به طوری که باعث شده رهبری در باره این مسائل صحبت کند و تذکر دهد.   
 
یزدی تصریح کرد: بحث فرهنگ هم در دولت اصول‌گرا و هم اصلاح طلب در دولت دهم و یازدهم مظلوم واقع شده و این مظلومیت ربطی به اصول‌گرا و اصلاح طلب بودن ندارد.   
 
این مستندساز عنوان کرد: قاطعانه می‌توانم بگویم که مسئولان فرهنگی دولت قبلی و دولت جدید از تشکیلات بچه‌های مومن هیچ خبری ندارند زیرا آنان دغدغه‌ی تقویت جناح انقلابی را ندارند.
 
وی ادامه داد: ما در سینما شاهد این موضوع هستیم که یک مسئولی ضمن تماس گرفتن با یک سینماگر حتی به پشت صحنه فیلم او نیز رفته است اما متأسفانه در جشنواره فیلم فجر امسال دیدیم که فیلم یک سینماگر جوان که درباره مادران شهدا بود به سختی به جشنواره راه یافت البته باید بگویم که درحوزه‌های دیگر نیز همین طور است.   
 
یزدی عنوان کرد: برای مثال ما با وجود داشتن جوان‌های مستندساز و متدین اما هیچ‌کسی سراغی از آنها نگرفته و اوج این موضوع را می‌توان در افراد انقلابی انیمیشن‌ساز ببینیم.

این مستندساز عنوان کرد: البته باید بگویم که افراد انقلابی با افراد مذهبی تفاوت دارند و منظور رهبری افرادی است که به نظام اعتقاد دارند و ما در سال‌های اخیر شاهد این موضوع هستیم که این تلاش ها از جانب افراد انقلابی رخ داده اما آقایان هیچ توجهی به آنها نکرده‌اند.  

وی ادامه داد: در صورت نگاهی به جایزه‌های جشنواره فیلم فجر می‌بینیم که اکنون ما در کجا ایستاده‌ایم اما ما در صورت بازگشتن به خود و رسیدن به یک خود باوری و تهیه یک لیست و بانک اطلاعاتی و آگاهی از تشکیلات جوانان انقلابی می‌توانیم این اوضاع را بهبود ببخشیم.   
 
یزدی عنوان کرد: چند سال پیش که "فرمان آرا" سیمرغ خود را به جشنواره پس داد آقایان واکنش زیادی از خود نشان دادند در حالی که ما جوانان انقلابی بسیاری داریم که می‌توانند حتی عملکرد بهتری از فرمان آرا داشته باشند و باید به آنها توجه کنیم .  

این مستندساز ادامه داد: متأسفانه در این سالها شاهد این موضوع هستیم که مراکز مختلف مثل مرکز گسترش و فارابی به افرادی بودجه می‌دهد که کارهای آنان هیچ ربطی به انقلاب ندارد. 

محمد صادق کوشکی:
جوان‌هایی چون فیلمسازان حاضر در جشنواره عمار بدون تکرار بر بودجه‌های دولتی و با انجام فعالیت‌های انقلابی در برابر هجوم همه جانبه‌ی کشورهای بیگانه سینه سپر کردند.

بودجه‌های دولتی صرف آثاری علیه نظام شده است
"علی‌محمد مودب" گفت: بودجه‌های دولتی در سال‌های اخیر صرف ساخت آثاری علیه نظام و آرمان‌های انقلاب شده است.




 
انتهای پیام/اق
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.