چند مهارت ساده براي کاهش استرس شغلي

براي خودتان هم وقت بگذاريد و اگر زمان نداريد، سعي کنيد وقتي به وجود آوريد تا نيروي تازه به دست آوريد و انگيزه هاي تازه پيدا کنيد. وقت مطلوبي را با خانواده تان صرف کنيد. اين امر مي تواند به منزله يک نوع حمايت محکم عاطفي براي شما به شمار رود.

مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،

*مهارت هاي شغلي اضافي را در کارتان گسترش دهيد. فعاليت هايي مانند کتاب خواندن يا شرکت در سمينارها و جلسات مرتبط با کارتان مي تواند در اين زمينه کمک زيادي به شما داشته باشد. هرچه توانايي شما در کارتان بيشتر شود، احساس کنترل بيشتري بر آن خواهيد داشت و استرس تان کمتر خواهد شد.

*از کمال گرايي اجتناب و براي عمل به بهترين شکل در حد توان تان اقدام کنيد. بدانيد که اگر استرس تان ادامه يابد و با روش مناسبي کنترل نشود، باعث ايجاد وضعيتي مي شود که تحت عنوان سندروم فرسودگي رواني مطرح مي شود. اين سندروم طي دو مرحله اوليه و نهايي اتفاق مي افتد و باعث ايجاد مشکلاتي در سطوح عملکرد شغلي، وضعيت طبي، مشکلات رفتاري و خطاهاي شناختي مي شود.

*براي خودتان هم وقت بگذاريد و اگر زمان نداريد، سعي کنيد وقتي به وجود آوريد تا نيروي تازه به دست آوريد و انگيزه هاي تازه پيدا کنيد. وقت مطلوبي را با خانواده تان صرف کنيد. اين امر مي تواند به منزله يک نوع حمايت محکم عاطفي براي شما به شمار رود.

*استرس و نگراني، بي خوابي را به همراه دارد و بي خوابي شما را مستعد استرس بيشتر  مي کند . اگرچه در صورت نداشتن خواب کافي در شبانه روز، بدن با شرايط موجود تطابق نسبي مي يابد  ولي نمي توان فوايد داشتن خوابي آرام و کافي را در حفظ تعادل روحي و رواني انکار کرد.

* برنامه ها، مسئوليت ها و وظايف روزانه تان را تحليل و بررسي کنيد . کار مداوم و نداشتن تفريح، کاسه صبر شما را بالاخره لبريز خواهد کرد. بين کار، تفريح، زندگي خانوادگي ، فعاليت هاي اجتماعي و فردي خود تعادل برقرار کنيد .

* برنامه هاي کاري را پشت سر هم قرار ندهيد. همه ما مي دانيم که براي هر کاري تقريبا چه زماني لازم است . اگر وظايف زيادي به عهده شما نهاده شده، بين کارهاي واجب و غير ضروري تفاوت قائل شويد .

* حتي 10 تا 15 دقيقه دير يا زود آمدن به سر کار، مي تواند نقش زيادي در آشفتگي ذهني شما داشته باشد، پس استرس خود را با دير رفتن به سر کار مضاعف نکنيد.

* لحظاتي را به خود استراحت دهيد تا ذهنتان نظم پيدا کند. همچنين سعي کنيد تا حد امکان در هنگام ناهار از پشت ميز يا محل کار خود بيرون بياييد . قدم زدن در محيط باز، باعث آرامش خاطر شما و بازدهي بيشتر کارتان خواهد شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار