معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران:

مراسم اختتامیه دومین جشنواره شکوفا فردا در برج میلاد برگزار می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: مراسم اختتامیه دومین جشنواره شکوفا روز دوشنبه 19 اسفندماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار و از برگزیدگان پایتخت در کانون های هفتگانه شکوفا تقدیر می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دکترسید محمدهادی ایازی با اعلام این خبر،  اظهار داشت: دومین دوره جشنواره شکوفا (شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات) از شهریور ماه سال جاری با هدف کیفی تر شدن جشنواره نسبت به سال گذشته، تهیه محتوای الکترونیکی و استانداردهای آموزشی برای سرای محلات آغاز شد که ابتدا مسابقات در سطح  هر محله برگزار شد و برگزیدگان هر محله به رقابت بین محلات منطقه راه یافتند.
 
وی ادامه داد: سپس منتخبین مناطق در رشته های مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند و در مرحله آخر در رقابت سطح شهر تهران برگزیدگان کانون های هفتگانه جشنواره مشخص شدند.
 
دکتر ایازی با بیان اینکه امسال در جشنواره شکوفا توجه به بعد کیفیت در کنار کمیت مدنظر قرار گرفته است، افزود: قابلیت های بسیار خوبی در سطح محلات تهران بویژه در حوزه آی تی وجود دارد که مدیریت محله باید این استعدادها را شناسایی کند و در محلات بکار گیرد تا زمینه مشارکت شهروندان در اداره شهر محقق شود.
 
وی تاکید کرد: کشف استعدادهای نوجوانان و جوانان و استفاده از هنر و استعداد آنان در برنامه های مختلف فرهنگی محله و منطقه برای ما در اولویت قرار دارد و تلاش ما برای برپایی جشنواره های مختلف گام برداشتن در این راستاست.
 
معاون شهردار تهران با اعلام مشارکت665 هزار نفری شهروندان تهرانی در دومین جشنواره شکوفا اظهارداشت: در مجموع 270 هزار نفر از شهروندان تهرانی در کانون بازی های رایانه ای، 82 هزارنفر در کانون رسانه های دیجیتال، 75 هزار نفر در کانون توسعه مهارت های رایانه ای، 67 هزارنفر در کانون وبلاگ نویسی، 62 هزار نفر در کانون موبایل، 61هزارنفر در کانون رباتیک و بیش از 49هزار نفر در کانون طراحان گرافیکی شکوفا ثبت نام کرده اند.
 
وی اعلام کرد: در کانون موبایل 9هزار و 611 اثر شهروندان تهرانی جمع آوری شد که 3090 اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و از این میان 1899 اثر در داوری مرحله سوم پذیرفته شد و در نهایت 25 اثر به عنوان آثار برگزیده پایتخت برگزیده شد که امسال در مقایسه با سال گذشته رشد کیفی 170درصدی آثار این کانون را شاهد هستیم.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران افزود: درکانون توسعه مهارت های رایانه ای با دارابودن 4محور مقدماتی، میانی، پیشرفته و بخش آثار نیز 11هزار نفر در آزمون مقدماتی سطح محلات شرکت کردند که 1300 نفر به آزمون سطح مناطق راه یافتند و 140 نفر در آزمون نیمه نهایی فرا منطقه ای شرکت کردند که 12 نفر به عنوان برگزیدگان سطح شهر تهران انتخاب شدند. این کانون نیز نسبت به سال گذشته از رشد 120 درصدی برخوردار شده است.
 
وی خاطرنشان ساخت: امسال 4500 اثر به کانون رسانه های دیجیتال ارسال شده که این آثار نسبت به سال گذشته با رشد کمی 30 درصدی و رشد کیفی 70 درصدی مواجه شده است.
 
دکتر ایازی با اشاره به جذابیت کانون رباتیک برای نونهالان و نوجوانان، اظهار داشت: در 9 لیگ مسابقات کانون رباتیک 900 تیم از محلات شهر تهران در رده های سنی 9 تا 15 سال، 9 تا 12 سال، 12 تا 15 سال، 12 تا 16 سال، 8 تا 18 سال شرکت کردند در حالی که سال گذشته 800 تیم  شرکت کرده بودند که امسال علاوه بر افزایش کمی، کیفیت و نحوه برگزاری مسابقات نیز ارتقاء یافته است.
 
وی با اعلام اینکه در کانون بازی های رایانه ای نیز 95 هزار نفر در سرور آن لاین بازی های رایانه ای عضو هستند، افزود: امسال270 هزار شهروند تهرانی درکانون بازی های رایانه ای جشنواره شکوفا ثبت نام کردند که رشد 60 درصدی آمار شرکت کنندگان را در مقایسه با سال گذشته شاهد هستیم. همچنین تجهیز زیرساخت های این کانون نیز از رشد 40 درصدی برخوردار بوده است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تاکید کرد: ما با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش و تعمیم بازی های بومی اسلامی- ایرانی امسال در جشنواره شکوفا دو بازی شتاب در شهر و آسمان دژ را داشتیم که در دوره جدید جشنواره شکوفا نیز با همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای تعداد بیشتری از بازی های بومی افزوده خواهد شد.
 
وی با اشاره به مراسم اختتامیه کانونها خاطرنشان ساخت: مراسم اختتامیه کانون رسانه دیجیتال 8 بهمن در مجتمع فرهنگی شهید مختار سلیمانی منطقه 18، کانون بازیهای رایانه ای 24 تا 28 بهمن در مجموعه ورزشی آرش میراسماعیلی منطقه 4، کانون گرافیک 29 بهمن در تالار سنگلج منطقه 12، کانون رباتیک یکم لغایت سوم اسفند در ورزشگاه شهید مدرس منطقه 20 وکانون های وبلاگ نویسی، موبایل و توسعه مهارتهای رایانه ای 6 اسفند در سالن رایزن منطقه یک برگزار و از مقام آوران این رشته ها تجلیل شد.
 
دکتر ایازی یادآور شد: از نفرات برتر هر یک از کانونهای 7گانه جشنواره شکوفا در مراسمی که 19 اسفند ماه از ساعت 9 صبح الی 12 با حضور مسئولین ارشد شهرداری تهران برگزار می شود؛ تقدیر به عمل خواهد آمد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: مراسم ، میلاد ، برج ، شکوفا ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار