کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اصلاح ترکیب اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه امروز کمیسیون شوراها

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت:‌ ضمن احترام به اعضای این کمیسیون، به نظر می‌رسد ترکیب فعلی کمیسیون تلفیق از اثربخشی لازم جهت تصویب بودجه کارآمد و عملیاتی برخوردار نبوده و لازم بود تا ترکیب آن اصلاح شود.

محمد‌جواد کولیوند نایب رئیس کمیسیون شوراها در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون مطبوعش گفت:‌ کمیسیون تلفیق به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس نقش مؤثری در تعین بودجه سنوات سالیانه داشته و نسبت به هدایت راهبردی امور عمومی جامعه می‌تواند مؤثر باشد.
 
وی با اشاره به ترکیب کمیسیون تلفیق و عضویت تمام اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این کمیسیون ویژه بیان کرد:‌ ضمن احترام به اعضای این کمیسیون، به نظر می‌رسد ترکیب فعلی کمیسیون تلفیق از اثربخشی لازم جهت تصویب بودجه کارآمد و عملیاتی برخوردار نبوده و لازم بود تا ترکیب آن اصلاح شود.

کولیوند هدف از اصلاح ترکیب کمیسیون تلفیق را ارتقای بهینه کارشناسی تصمیمات اخذ شده در رابطه با لایحه بودجه سالانه ارزیابی کرده و اظهار داشت:‌ بر اساس ماده واحده مصوب در این رابطه، هدف از اصلاح ترکیب کمیسیون تلفیق ارتقای حوزه کارشناسی در رابطه با لایحه بودجه و برنامه‌های توسعه‌ای کشور بوده و می‌توان از ظرفیت کارشناسی سایر کمیسیون‌ها نیز در آن بهره‌مند شد.
 
نایب رئیس کمیسیون شوراها  اظهار داشت: بر اساس نظر اعضای کمیسیون شوراها مقرر شد تا از هر کمیسیون تخصصی 2 نفر به همراه رئیس کمیسیون به عضویت کمیسیون تلفیق درآمده و از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه نیز در کل 9 نفر و کمیسیون اقتصادی 4 نفر حضور داشته باشند.
 
وی در پایان با اشاره به بررسی گفتمان اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:‌ پس از اخذ نظرات اعضای کمیسیون، مقرر شد تا در اولین نشست آتی نسبت به عملیاتی شدن پیشنهادات واصله اقدام شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار