سبحانی‌نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان رایج در نظام تبدیل شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی بر مبنای نگاه عمیق مقام معظم رهبری به سیاست‌های کلی اقتصاد از گذشته تا حال صورت گرفته، که تحقق آن نیازمند کارهای مقدماتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی باید به یک گفتمان رایج در نظام تبدیل شود.

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: بحث اقتصاد مقاومتی بر مبنای نگاه عمیق مقام معظم رهبری به سیاست‌های کلی اقتصاد از گذشته تا حال صورت گرفته، که تحقق آن نیازمند کارهای مقدماتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم نقش پررنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند، اظهار داشت: دولت و مسئولان باید فرهنگ‌سازی و تبیین سیاست‌ها را از طریق رسانه‌ها در دستور کار قرار دهند و از تبلیغات رسانه‌ای برای رواج آموزه‌های اقتصاد مقاومتی در قالب طرح تبلیغاتی هماهنگ و منسجم بهره گیرند و در این دوره دستگاه‌های مسئول باید همانند دوران دفاع مقدس از مردم برای پیشرفت امور کمک بگیرند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در شبکه‌ای پوپا از اقتصاد جهانی معنادار می‌شود که در این راستا لازم است در بخش دیپلماسی فعال بوده و این کار را به صورت جدی دنبال کنیم.
 
سبحانی‌نیا با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و مجامع مذهبی به یک گفتمان رایج تبدیل شود، گفت: در بحث‌های آموزشی، نظام آموزشی ما باید متناسب با اقتصاد مقاومتی عمل کند چراکه کارکرد نظام آموزشی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و در مجموعه‌های مختلف می‌تواند زمینه‌ساز این کار اساسی شود.
 
وی با بیان اینکه طراحی الگوی مناسب از شیوه زندگی متناسب با اقتصاد مقاومتی از دیگر اولویت‌هایی است که باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، برخورد با مفاسد اقتصادی بدون هرگونه محافظه و ملاحظه کاری در هر سطحی باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا یک فضای رقابتی در یک چارچوب نظام‌مند انجام گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار