دبیر جشنواره کودک مسلمان بلوچ گفت: این جشنواره با هدف توسعه همگرایی ملی و محلی در استان سیستان و بلوچستان برگزارشد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، خانم نژاد بندانی افزود : مجله کودک مسلمان بلوچ قدیمی ترین نشریه کودک و نوجوان بعد از انقلاب در کشور است و این نشریه برای اولین بار در سال 1359 در شهرستان ایرانشهر شروع به چاپ و انتشار کرد.

نژاد بندانی با اشاره به اینکه جشنواره های فرهنگی و هنری کودک مسلمان بلوچ(چکان انقلاب) در 13 شهرستان استان سیستان وبلوچستان انجام شده است ادامه داد: صبح امروز مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور مسئولان کشوری در تالارفردوسی زاهدان برگزار شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت : حدود 35 سال از عمر نشریه کودک مسلمان بلوچ دراین استان می گذرد .

وی با اشاره به اینکه این نشریه در دو بخش کودک و نوجوان بصورت مجزا چاپ و منتشر می شود افزود: در سالهای اخیر تیراژ این نشریه 40 هزار نسخه در ماه بوده است و از لحاظ کمی و کیفی نیز رشد چشمگیری داشته است.

سرهنگ فقیری خاطر نشان کرد : بسیاری از نویسندگان و شاعران برجسته با این نشریه همکاری دارند .

رحماندوست شاعر و نویسنده کودکان هم که میهمان ویژه این جشنواره بود گفت : مجله کودک مسلمان بلوچ از قدمت 35 ساله ای برخوردار است که این یکی از مهمترین ویژگی های آن است و ما امیدواریم که با برنامه ریزی های انجام شده سطح علمی و فرهنگی این مجله ارتقاء یابد .

گفتنی است ،این جشنواره از 5 بهمن ماه آغاز و 3 هزار دانش آموز در 13 شهرستان استان سیستان و بلوچستان از برنامه های فرهنگی آن بهره مند شدند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.