استقرار واحدهاي "سگهاي مواد ياب" در گمركات مرزي

معاون حقوقي و نظارت گمرك ايران از چهار اقدام ويژه اين سازمان براي تشديد مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت :امسال 211 كيلو گرم هروئين ، حدود 80 تن پيش ساز مواد مخدر و 37 تن محموله هاي مشكوك به پيش ساز در گمركات سراسر كشور كشف شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومي گمرک ايران ؛ ناصر علي مددي جهرمي اظهار داشت : آموزش كاركنان براي کشف مواد مخدر و پيش سازها و تشكيل كارگاههاي آموزشي براي 3 هزار نفر از كاركنان گمرك و برگزاري 11هزار نفر – ساعت دوره آموزشي در اين زمينه ، نصب دستگاههاي ايكس ري در گمركات مهم با هدف مبارزه با مواد مخدر، استقرار دستگاههاي آشكار ساز و گيت هاي مربوط در گمركات هدف مبارزه با مواد مخدر و تشكيل مركز تربيت مربي سگهاي مواد ياب و آموزش مربيان و استقرار واحدهاي سگهاي مواد ياب در گمركات مرزي از مهمترين اقدامات گمرك در مبارزه با مواد مخدر و پيش سازها بوده است.

معاون حقوقي و نظارت گمرك تعامل با ساير سازمانهاي ذيربط در مبارزه با مواد مخدر بخصوص ناجا و واجا و افزايش كنترل و دقت در عبور كالاهاي خاص به كشورهاي هدف از ديگر اقدامات گمرك در اين حوزه برشمرد.
 
جهرمي در باره برنامه هاي مركز مبارزه با جرائم سازمان يافته در سال آينده نيز گفت: افزايش آموزش در سطوح مختلف كاربردي ، تعامل بيشتر با سازمانهاي داخلي و مجامع ، تجهيز ديگر گمركات هدف مبارزه با مواد مخدر و پيش سازها به آخرين امكانات الكترونيكي از جمله اين برنامه هاست.

وي همچنين با اشاره به كشفيات گمرك ايران در زمينه مواد مخدر و پيش سازها گفت: گرچه ميزان كشفيات در مقايسه با ساير سازمان هاي ذيربط زياد نيست ، اما تاثير اقدامات گمرك در اين زمينه جنبه بين المللي دارد و موفقيت در اين حوزه موجب افزايش اعتبار و جايگاه كشورمان در عرصه جهاني مي شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: گمرک ، سگ ، یاب ، مخدر ، کارمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار