بیانیه وزارت خارجه روسيه درباره اقدامات افراطی ها دراوکراين

وزارت امور خارجه روسیه درباره اقدامات راستگرایان افراطی در شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم ؛ وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای بر نارضایتی خود از حمله و تیراندازی راستگرایان افراطی به تظاهرکنندگان در شرق اوکراین تاکید کرد. 

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد این اقدامات با اطلاع کامل دولت کی یف انجام می شود. این بیانیه همچنین از نقض آزادی بیان و جلوگیری از پخش رسانه ها از شرق اوکراین انتقاد می کند. 

این بیانیه تاکید می کند این قبیل اقدامات تحریک آمیز همه تلاش ها برای حل مسالمت آمیز بحران را ناکام می گذارد. 

وزارت امور خارجه روسیه خواستار اتخاذ اقدامات لازم برای جلوگیری از فعالیت راستگرایان افراطی در اوکراین شد.  این بیانیه همچنین از جلوگیری از رسیدن خبرنگاران روسی به مناطق مختلف اوکراین برای پوشش تحولات در این مناطق انتقاد کرد. 

وزارت امور خارجه روسیه این اقدامات را نقض توافقنامه های امضا شده بین دو کشور دانست.  از سوی دیگر، کنستانتین دولگوف گزارشگر حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه درباره ابراز تمایل رهبر راستگرایان افراطی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین و سخنان او درباره همکاری با سازمان های تروریستی از جمله در چچن برای اقدام علیه روسیه ابراز نگرانی کرد و از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود در این باره عمل کند.


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار