ليبی کنترل نفتکش کره شمالی را به دست گرفت

منابع آگاه در کنگره ملی لیبی (پارلمان) اعلام کردند نیروی دریایی لیبی و انقلابیون مسلح این کشور نفتکش «مورنینگ گلوری» را که حامل پرچم کره شمالی است به بندر تحت کنترل دولت لیبی هدایت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازبه گزارش خبرگزاری آلمان؛ منابع یاد شده نام بندری را که نفتکش یاد شده به آنجا منتقل شده است اعلام نکردند. این نفتکش روز شنبه گذشته در بندر السدره پهلو گرفت و 350 هزار بشکه نفت خام بارگیری کرد. این بندر تحت کنترل گروهی مسلح است که بنادر نفتی شرق لیبی را بسته اند.

شایان ذکر است اکثر بنادر نفتی در شرق لیبی تعطیل شده اند و بیش از شش ماه است که صادرات نفت از آنها صورت نمی گیرد. این بنادر از شش ماه پیش در کنترل گروهی از اعضای گارد تاسیسات نفتی به فرماندهی ابراهمی الجضران قرار دارد که دولت لیبی را به فروش بی حساب و کتاب نفت متهم می کند و خواستار واگذاری سهمی از درآمد حاصل از صادرات نفت لیبی به منطقه برقه است.

تعطیل بودن بنادر نفتی زیان اقتصادی زیادی به لیبی وارد کرده است و صادرات نفت این کشور را از یک میلیون و ششصد هزار بشکه در روز به کمتر از 250 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

نوری بوسهمین رئیس کنگره ملی لیبی به عنوان فرمانده ارتش این کشور امروز دستور تشکیل نیرویی نظامی از 9 منطقه نظامی را ظرف مدت یک هفته برای آزادسازی بنادر لیبی که در کنترل گروه های مسلح است صادر کرد.
یک منبع نظامی لیبی روز دوشنبه اعلام کرد انقلابیون سابق که تحت نظارت دولت کنونی حاکم بر این کشور کار می کنند کنترل نفتکش کره شمالی را به دست گرفتند.

این منبع نظامی که خواست نامش فاش نشود گفت: « انقلابیون سابق لیبی که اکنون تحت امر دولت این کشور هستند امروز از حرکت یک نفتکش با پرچم کره شمالی جلوگیری کردند و کنترل آن را که در حال انتقال غیر قانونی نفت از بندر « السدره » در شرق لیبی بود به دست گرفتند.»

 این منبع نظامی افزود یگان های وابسته به نیروی دریایی لیبی و قایق هایی که انقلابیون سابق لیبی در آن بودند دوشنبه شب توانستند وارد عرشه این نفتکش کره ای شوند و سلطه کامل آن را به دست گیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار