کرمانشاه/

باید با خرید به موقع گندم کشاورزان دست واسطه‌ها را کوتاه کنیم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اجازه نمی‌دهیم حتی یک روز تاخیر در برداشت محصول گندم استان صورت بگیرد و تلاش می‌کنیم تمام توانمان را برای برداشت به موقع محصول گندم به کار ببریم تا تلفات برداشت کاهش یابد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی اشرف منصوری در جلسه ستاد برداشت محصول، افزود: با توجه به بارش‌های خوب سال‌جاری و مبارزه به موقع، مناسب و علمی با آفات گیاهی پیش بینی می‌کنیم گندم خوبی از نظر کمی و کیفی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: به منظور اینکه محصول کشاورزان در اثر دیر برداشت کردن از بین نرفته و یا با کاهش مواجه نشود تمهیداتی از جمله آموزش کمباین داران و کشاورزان در زمینه نحوه جلوگیری ریزش کمباین‌ها و ضایعات هنگام برداشت اندیشیده شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: ضایعات طبیعی برداشت گندم را می‌توان با همکاری تمام بخش‌های سازمان جهاد کشاورزی و کارشناسان ناظر، با برداشت به موقع کاهش داد، همچنین ضایعاتی که در اثر فرسودگی ماشین آلات و کمباین‌ها به وجود می‌آید باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه کاهش ضایعات ریزش گندم قبل از برداشت را از سیاست‌های سازمان جهادکشاورزی اعلام کرد و افزود: باید با همکاری نیروی انتظامی از تردد و کار کمباین‌های معیوبی که به کشاورزی آسیب می‌رساند جلوگیری شده و این ماشین آلات تا تعمیر کامل از چرخه برداشت خارج شوند.

وی با توجه به فرسودگی ناوگان برداشت محصول استان خواستار خرید و ورود هرچه زودتر 28 دستگاه کمباین جدیدی که سهمیه استان کرمانشاه است شد تا با ورود آنها شاهد برداشت هرچه مناسب ترمحصولات استان باشیم.

وی همچنین به کیفیت بسیار بالای محصول گندم استان در سالجاری اشاره کرد و گفت: گندم تولیدی امسال استان از نظر مواد تشکیل دهنده آن از جمله پروتئین در چند سال اخیر بی‌نظیر خواهد بود.

منصوری خواستار همکاری تمام بخش‌های استان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت بازرگانی غله، تعاون روستایی و... برای خرید به موقع و مناسب گندم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در صورت ادامه بارندگی‌ها امسال حدود 900 هزار تن گندم در استان تولید شده و امیدواریم متولیان خرید بتوانند حداقل 700هزار تن آن را به صورت مستقیم خریداری کنند تا دست واسطه‌ها و دلالانی که قصد سوء استفاده از کشاورزان را دارند از چرخه خرید محصولات کوتاه شده و سود واقعی نصیب کشاورزان شود.

مظفر رحمت آبادی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی استان کرمانشاه نیز اعلام کرد: در صورتی که این شرکت متولی اصلی خرید گندم اعلام شود، 51 مرکز خرید در استان آمادگی خرید گندم از کشاورزان را به صورت مستقیم داشته و پول آن نیز در کمترین زمان ممکن پرداخت می‌شود.

وی ظرفیت استان برای خرید گندم را یک میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و افزود: تمام تمهیدات لازم برای خرید گندم در استان اندیشیده شده تا محصول برداشت شده کشاورزان در کمترین زمان خریداری و به انبارهای تحت نظارت شرکت بازرگانی دولتی منتقل می شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، گندم ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.