در نشست خبری برنامه‌های نوروزی "رادیو قرآن" عنوان شد؛

"به نام خدا" ویژه برنامه تحویل سال رادیو قرآن / پخش دعای کمیل قبل از تحویل سال

دعای کمیل 20 دقیقه قبل از اذان مغرب از رادیو قرآن پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون  باشگاه خبرنگاران ، حاضر در نشست تشریح ویژه برنامه‌های نوروز که با حضور "محمد حسین محمد زاده" مدیر شبکه رادیویی که در سالن جلسات رادیو قرآن و نیز با حضور مدیران گروه برگزار شد،"محمد زاده" با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال گفت: برنامه "به نام خدا" 29 اسفند ماه 20 دقیقه قبل از اذان مغرب پخش می‌‌شود و درآن قرائت قرآن به صورت زنده توسط یکی از قاریان کشورمان (سید عباس میرداماد)، تقدیم مخاطبان علاقمند خواهد شد.

وی با اشاره به شعار رادیو قرآن تصریح کرد: "سلام قرآنگ درراستای شعار خود رادیو قرآن که " رادیو قرآنی فرصتی برای انس با قرآن" بوده در ایام نوروز 93، روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود.  

محمد زاده با اشاره به کلیپهای صوتی افزود: هر روز توسط کلیپ‌های صوتی مخاطبان را دعوت به طرح اهدای تلاوت قرآن به روح آسمانی حضرت زهرا(س) می‌کنیم که آنها می‌تواند به پیامک 30000114 با ما در ارتباط باشند.   
 
مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به چگونگی پخش تلاوتهای قرآنی در ایام نوروز 93، گفت: در ایام نوروز 522 عنوان برنامه درمدت زمان 2 هزار و 160 دقیقه تقدیم مخاطبان خواهد شد. 

محمدزاده ادامه داد: 160 تلاوت برای اولین بار با مدت زمان 10 هزار و 400 دقیقه، 48 قطعه ایرانی که 16 قطعه آن مربوط به تلاوت نوجوانان بوده روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود. 

وی تصریح کرد: 64 قطعه تلاوت مصری برای اولین بار، 32 قطعه تلاوت اذانگاهی در کنار پخش تلاوت ایرانی برای اولین بار، 16 شاهکار تلاوت به همراه تلاوت "ستارگان جهان اسلام" در ایام نوروز روی طول موج این شبکه رادیویی می‌رود. 

مدیر شبکه رادیویی قرآن اظهار داشت: در نوروز93، تلاوت‌‌های مصری جدید و نیز تلاوت‌های تولیدی جدید ایرانی از رادیو قرآن پخش می‌شود. 

ضبط تلاوت قرآن در استودیویی جدید 

محمدزاده با اشاره به استودیوی جدید رادیو قرآن گفت: تلاوت‌های بسیاری در یک استودیوی جدید و تخصص رادیو ضبط شده و به طور کلی 400 قطعه تلاوت به همراه 150 تلاوت ضبط شده در خارج از استودیو تقدیم مخاطبان همراه با این شبکه رادیویی می‌شود.  

مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به ضبط تلاوت در مشهد مقدس، تصریح کرد: در آذرماه تیمی به مشهد مقدس برای ضبط تلاوت‌هایی از قرآن کریم اعزام شدند که در ایام نوروز 93، قبل از اذان صبح و مغرب تقدیم مخاطبان می‌شود. 

وی با اشاره به برنامه‌های "حوزه تفسیر" گفت: تفسیر سوره ابراهیم(ع) توسط حضرت آیت‌الله ضیاءآبادی، و تفسیر سوره "واقعه" توسط حضرت آیت‌الله مظاهری تقدیم مخاطبان رادیو قرآن شده و پخش تلاوت سوره‌های "یاسین"،"ملک"،"واقعه"، "نوح(ع)"، و "بناء" نیز از رادیو قرآن پخش می‌شود. 

محمدزاده با اشاره به دیگر برنامه‌ها، اظهار داشت: در بخش مسابقه، "مسابقه فائزون" با رویکرد، قرائت، حفظ مفاهیم و اطلاعات عمومی درباره برنامه‌های رادیو قرآن ویژه مخاطبان عام و 4 برنامه مسابقه محور با نام "هدیه‌های آسمانی" و مسابقه‌های قرآنی ویژه سوره "دهر" در این ایام روی آنتن شبکه رادیویی قرآن می‌رود. 

وی ادامه داد: مسابقه قرآنی جدید "گفتارید" ساعت 14:15 و "گفت آیه" ویژه افرادی با اطلاعات قرآنی بالا و "مشاعره قرآنی" با پرداخت به اشعاری درحال و هوای قرآن تقدیم مخاطبان خواهد شد. 

محمدزاده درباره ویژه برنامه‌های "حوزه اطلاع رسانی" افزود: "شعار سال"، "رویدادهای قرآنی سال 92"، "اطلاع‌رسانی آب و هوای جاده‌ها" و "انعکاس طرح راهیان نور" و پخش مستقیم بیانات مقام معظم رهبری ویژه تحویل سال نیز روی موج شبکه رادیویی قرآن می‌رود. 

وی با اشاره به برنامه‌های "حوزه کودک و نوجوان" گفت: "مسابقه هدیه‌های آسمانی"،"بچه‌های خورشید" و"تلاوت نوجوان" در بهار93 تقدیم مخاطبان می‌شود. 

محمدزاده با اشاره به ویژه برنامه‌های"سبک زندگی" افزود: مناسک‌سازی آموزه‌های قرآنی در آداب و رسوم نوروزی، سیره فاطمی، اوصاف پرهیزگاران براساس خطبه همام و فرهنگ‌سازی قرآنی در آداب تحویل سال در این ایام تقدیم مخاطبان می‌شود. 

وی درباره ویژه برنامه‌های "دهه فاطمیه" اظهار داشت: ادعیه و زیارت، "ادعیه روایت شده از حضرت زهرا(س)، "پخش روزانه حدیث کساء"،"زیارت روزانه حضرت زهرا(س)"، میزگرد بررسی خطبه فدکیه، سخنرانی یا موضوع شخصیت حضرت زهرا(س)، مسابقه و آموزش سوره "دهر" در بهار93 روی طول موج شبکه رادیویی قرآن می‌رود. 

محمدزاده ادامه داد: 29 اسفند سال جاری 20 دقیقه قبل از اذان مغرب، "دعای کمیل" به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود. 

مدیر شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: "عطر قرآن بوی یاس" در ایام نوروز روی آنتن رفته و برنامه "بربلندی نیاز" به صورت زنده قرآن را از محل برج میلاد و با حضور مخاطبان پخش می‌کند. 

محمدزاده ادامه داد: "سوره تماشا" با اختصاص به آیات بهاری و الهام ادبیات بهاری ساعت 7:15 و "داستانهای قرآنی" با صدای استاد قادرپناه هر روز ساعت 13 از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود.
 
مدیر شبکه رادیویی قرآن با اشاره به ویژه برنامه خاص "با فرزانگان" گفت: "با فرزانگان" اولین برنامه جدید رسانه ملی است که به بیوگرافی و فعالیتهای علمای بزرگ دینی چون "آیت‌الله جوادی آملی" و دیگر بزرگان اختصاص داشته و اطلاعاتی و مطالب بسیار جذابی را از آن بزرگان در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. 

محمدزاده خاطر نشان کرد: 10 فروردین سالروز تولد "آیت‌الله جوادی آملی" است و امیدوارم به زوی در رسانه‌ها یک جشن تولد رسانه‌ای برای بزرگانی چون این عزیزان گرفته شود و برنامه "بهره‌ای از کلام بزرگان" با اختصاص به علمای بزرگ روی طول موج شبکه رادیویی قرآن می‌رود. 


انتهای پیام/اق

برچسب ها: رادیو ، قران ، تحویل ، سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار